Hornbach Česká republika vydává svou první brožuru mapující aktivity společnosti na poli společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání. Mateřská organizace tuto iniciativu ještě podpořila svým reportem o uhlíkové stopě, který obsahuje údaje nejen za celou skupinu Hornbach ale i za český region. Brožura Hornbachu se v jednotlivých kapitolách věnuje všem relevantním tématům, od zaměstnanců, přes sortiment a dodavatele až po zákazníky. Nechává nahlédnout pod pokličku udržitelného fungování lídra na poli DIY.
Historie společnosti Hornbach se odvíjí jako rodinný příběh, který je v oboru DIY na našem trhu jedinečný. Stejně jako jsou vůči sobě ohleduplní členové rodiny, snaží se i Hornbach minimalizovat dopady svého podnikání na životní prostředí, a zároveň pečovat o své zaměstnance. „Naším cílem je zajistit, aby bylo zachováno dobré pracovní prostředí pro všechny, na všech úrovních a kdekoliv – v prodejně, v call centru, v logistických centrech nebo centrále,“ říká Lada Šmolková, jednatelka společnosti Hornbach pro ČR a Slovensko. O zdravé firemní kultuře svědčí i průměrná doba setrvání v zaměstnání v Hornbachu, jež činí přes 9 let.
Udržitelnost a společenská odpovědnost
Hornbach se zavázal k udržitelnému a společensky odpovědnému podnikání. Svým zákazníkům se snaží nabízet maximum produktů, jež buď splňují podmínky trvalé udržitelnosti, nebo jsou šetrné k přírodě. Bezpodmínečným základem obchodních vztahů je dodržování mezinárodních lidských práv a základních pracovních norem. Ctění zásad ekologicky, společensky a eticky odpovědného chování vyžaduje Hornbach na základě závazných CSR norem také od svých obchodních partnerů. „Naším cílem je prodávat pouze výrobky, o jejichž kvalitě jsme přesvědčeni a u nichž jsou nejen kvalita, ale také bezpečnost a užitné vlastnosti na prvním místě. A samozřejmě způsob, jakým byly výrobky vyrobeny – tedy s ohledem na dodržování odpovídajících pracovních podmínek,“ vysvětluje jednatelka Hornbach ČR Stanislava Hradilová.
Podpora nadací a projektů
Respekt, odpovědnost, spolehlivost, upřímnost, uvěřitelnost i důvěra jsou pro Hornbach velmi důležité – a to nejen z pohledu CSR aktivit ale také jako zájem o člověka, jeho bydlení i zahradu. Ostatně v tomto duchu se nesou i běžné kampaně Hornbachu, jako třeba letošní „Vyraž do Hornbachu“ nebo loňská kampaň k Biodiverzitě.
„Pro dlouhodobou spolupráci jsme si například v České republice vybrali Nadaci Via, se kterou dlouhodobě spolupracujeme na podpoře programu Místo, kde žijeme a pomáháme tak probudit k životu zapomenutá, opuštěná nebo zanedbaná místa, aby ožila a opět sloužila pro setkání obyvatel. Tato dlouholetá partnerství a desítky již realizovaných projektů doplňujeme kooperací a lokální podporou v místech našich prodejen,“ uvádí Jaroslav Paděra, jednatel Hornbachu ČR a SR.
První milník a budoucí kroky
První brožura o společenské odpovědnosti Hornbachu ČR bude mít v příštích letech samozřejmě další pokračování, tak jak se budou i nadále rozvíjet aktivity na poli společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání. Tato sumarizační zpráva se těší velké podpoře mateřské organizace, kde nefinanční reporting patří k běžným standardům. Tento rok je navíc doplněný o vydání prvního reportu o uhlíkové stopě Hornbachu International, který obsahuje údaje rovněž za český region.
Linky k CSR brožuře:
http://www.hornbach.cz/brozuraudrzitelnosti
Link na brožuru Hornbach International:
http://www.hornbach.cz/uhlikovastopa
Zdroj: MÉDEA PUBLIC RELATIONS, s.r.o.
Praha, 12. července 2022