Hitchat.ai: Revoluční česká AI platforma (aplikace) pro interaktivní rozhovory

Oficiálního představení se dostalo revolučnímu projektu Hitchat.ai, který přináší formou webové a mobilní aplikace zcela nový svět komunikace a zábavy s avatary historických i současných osobností. Platforma je již nyní připravena pro tvorbu unikátních osobních avatarů.

Za originálním startupovým projektem stojí dvojice zakladatelů Radek Lunda a Tomáš Podrazil, která si již jednou úspěšně prošla cestou startupu, když se společností Ardyssey připravovali virtuální prohlídky pro realitní developery v USA. Nový projekt Hitchat.ai je prvním v českém prostředí, který zachytil rozvoj a využití AI a snaží se o snadnou dosažitelnost tohoto trendu směrem k veřejnosti.

Hitchat.ai je možné charakterizovat jako platformu pro tvorbu digitálních avatarů konkrétních osob, ať už jsou to známé historické osobnosti, současné celebrity a hybatelé společenským děním, anebo sami uživatelé platformy, kteří si mohou vytvořit vlastního digitálního avatara například jako svého asistenta nebo pro jiné specifické využití. Avataři komunikují ve více než 30 jazycích podle toho, jaký jazyk uživatel používá a zároveň mluví hlasem reálné předlohy (pokud existuje zachovaná nahrávka).

V čem je Hitchat.ai originální

Celý projekt je postaven na principu statistického LLM (Large Language Model) modelu, který je možné trénovat na konkrétních datech a zdrojích. Tedy namísto velmi obecného AI asistenta (jazykového modelu) je v Hitchat.ai vytvářena digitální kopie konkrétního člověka za pomoci vybraných a ověřených dat. Výsledkem je pak samostatný LLM model, který komunikuje jako avatar této osoby.

Unikátnost celé aplikace, kterou se odlišuje od jiných LLM modelů tkví v tom, že si Hitchat.ai pamatuje předchozí komunikaci s uživatelem a může tak navazovat na dříve sdělené informace a pokračovat v rozhovoru. Díky této vlastnosti může avatar sloužit v podstatě také jako osobní AI přítel, který si vše pamatuje.

Možnosti platformy jsou velmi široké – od zapojení ve výuce, přes tvorbu vlastních digitálních dvojčat až po efektivní nasazení vyškolených avatarů ve vybraných segmentech služeb. Pro jednodušší a přirozenější seznámení s AI v této podobě je v současné době v rámci Hitchat.ai možné komunikovat jak s historickými velikány, jako je například Karel IV, Karel Čapek či Tomáš Baťa, tak i se současnými osobnostmi z řad koučů, ekonomů, mentorů nebo sportovců a influencerů, mezi nimiž je například Marian Jelínek, Lukáš Kovanda, Karlos Vémola nebo Eva Šindlerová.

„U všech avatarů důkladně ověřujeme informace, které jsou poskytnuty k učení LLM modelu“, doplňuje Radek Lunda k datům, se kterými avataři pracují. Zejména historické osobnosti jsou zde zdrojem obrovského množství informací, které mohou mít uživatelé na dosah ruky v mobilu

V tomto duchu také začala spolupráce se Smíchovskou střední průmyslovou školou a gymnáziem, kde se Hitchat.ai testuje při zapojení do výuky a podle jejího ředitele Radko Sáblíka se zatím setkává s pozitivním přijetím.

Potenciál Hitchat.ai je velký a Lunda k tomu dodává: „Do budoucna vidíme Hitchat.ai jako unikátní platformu pro vícero účelů, z jednoho pohledu je to vzdělávání novou formou, z jiného pak například nástroj pro celebrity, jak se věnovat širšímu publiku a úplně jiný scénář je tvorba vlastního osobního asistenta, který přemýšlí a jedná jako vy.“

Jak se tvoří digitální dvojče

Pro vysvětlení celého procesu by asi bylo nejjednodušší použít výraz klonování, ovšem v tomto případě je pozadí vzniku avatara celkem obsáhlé a zahrnuje jak učení z poskytnutých textů, rozhovorů a jiných dokumentů, tak i v případě spolupracujících osobností komplexní rozhovor, který zajistí aktuálnost informací.

Po tomto základním kroku následuje testování modelu podle množství obsahu a jeho doplnění o další informace vzešlé z doplňujících rešerší. Výsledkem je pak chatovací model konkrétní osobnosti, se kterým si mohou uživatelé psát. „Nedávno jsme v Hitchat.ai spustili další funkci, kterou jsou videohovory, takže uživatel bude mít možnost si jak klasicky telefonovat (což je dnes běžná funkce aplikace), tak nově i osobnost realisticky vidět,“ prozradil Tomáš Podrazil a doplňuje: „dalším podstatným krokem bude napojení na sociální sítě jednotlivých osobností. Veškeré informace ze sociálních sítí se budou v reálném čase nahrávat do AI avatarů“

Pokud odhlédneme od celebrit a historických osobností, ukrývá se v Hitchat.ai velký pomocník také pro společnosti v oblasti služeb, respektive všude tam, kde je třeba opakovaně řešit podobné úkoly. Díky možnosti „vycvičit“ si a následně používat vlastního specialistu pro konkrétní úkol se výrazně zlepší efektivita opakovaných procesů.

Hitchat.ai v B2B segmentu

Důkazem toho, že se nejedná pouze o přání, ale reálné využití, je spuštění pilotního projektu využití avatara vytrénovaného jako HR specialista. Tato volba není náhodná, jelikož je součástí týmu Hitchat.ai na pozici CMO také Veronika Kasalová. Veronika je HR guru s bohatými zkušenostmi s personalistikou, headhuntingem a HR odvětvím obecně.

První úspěšné nasazení HR avatara proběhlo u nadnárodního gastro řetězce, kde je využíván pro nábor nových zaměstnanců. Schopnost rozpoznat vhodné kandidáty, doplnit si o nich informace cílenými otázkami a následně odeslat sumář s doporučením k rukám personalisty je znatelným urychlením celého procesu.

„V rámci přípravy a trénování HR avatara jsem využila všechny své dosavadní zkušenosti, rady a znalosti, výsledná persona je skvělá. Zájemci o práci mohou absolvovat pohovory z jakéhokoliv místa na světě a v jakoukoliv dobu. Pro prvotní kontakt mezi zaměstnancem a personalisty je to díky preselekci skvělý pomocník,“ komentuje HR modul Veronika Kasalová.

Kasalová má na platformě také svého osobního avatara, který je připraven poradit všem zájemcům o zaměstnání, k jeho využití dodává: „Tento avatar je výborným pomocníkem například při přípravě na pohovor nebo v okamžiku, kdy je třeba diplomatického přístupu při vyjednávání o odměně. Má samozřejmě i znalosti z oblasti pracovního práva, takže je spolehlivým průvodcem a oporou pro všechny, kdo potřebují radu,“ doplňuje.

Ve velmi brzké budoucnosti bude HR modul nasazen v dalších společnostech, které o tuto technologii projevily zájem z důvodu urychlení náborů zaměstnanců, v těchto případech HR modul zajišťuje první kola pohovorů. Obdobným způsobem je možné technologii využít například i pro zaškolení nových zaměstnanců. Další oblastí je pak využití AI avatara jako „oživlý manuál“ pro nejrůznější frančísingové sítě, kde poslouží jako zásobárna všech potřebných informací pro zaměstnance i provozovatele, a to 24/7, ve všech dostupných jazycích a ještě s empatií.

Vize Hitchat.ai

Aktuální podoba Hitchat.ai se každým týdnem proměňuje díky pokračujícímu přidávání dalších AI avatarů historických a současných spolupracujících osobností. V prvním čtvrtletí roku 2025 bude platforma otevřena veřejnosti, kdy budou moci uživatelé vytvářet osobní AI avatary s vlastním know-how a následně je monetizovat. Ve stejnou dobu se mohou uživatelé těšit také na novou funkci v podobě videozpráv a videohovorů, které budou plně generované za pomoci AI.

K budoucímu rozvoji Radek Lunda doplňuje: „Jedná se o zcela nový a inovativní typ komunikace. Platforma vytváří prostor pro efektivnější a přístupnější způsob učení a poradenství, který přesahuje tradiční komunikační kanály. Uživatelé tak budou moci komunikovat s odborníky kdykoliv a kdekoliv a získat praktické i teoretické znalosti přizpůsobené jejich individuálním potřebám a tempu.“

Zástupci společnosti předvedou aplikaci mimo jiné i v rámci EXPO 2025 v japonské Ósace, kde si budou moci návštěvníci popovídat s japonsky mluvícím J.G.Mendelem. Vize budoucího rozvoje se pak zaměřuje na pokročilejší stupeň využití umělé inteligence označovaný jako AGI, kdy již budou vytrénovaní AI avataři za uživatele samostatně jednat a zajistí například rezervaci ubytování a dopravy na požadované místo.

 

Zdroj: agentura IMPACT

Praha, 19. listopadu 2024