Hanácká vodka, jedna z nejprodávanějších značek lihovin v Česku, loni dosáhla na historické prodejní maximum 1,33 milionu litrů, když se její odbyt meziročně zvýšil o 30 %. Velmi dobře si vedly i další vlajkové značky Palírny U Zeleného stromu, která je druhým největším výrobcem lihovin v ČR. Díky tomu má Palírna hned 4 zástupce v TOP 10 nejprodávanějších značek.
„Hanácká vodka roste dvojciferným tempem, což odráží rozsáhlé investice do podpory značky,“ uvedla marketingová ředitelka Palírny U Zeleného stromu Zuzana Behová. V roce 2016 se prodeje Hanácké vodky meziročně zvýšily o 50 % a loni vykázala růst 30 %. Díky tomu s prodeji přes 1,3 milionu litrů dosáhla nejlepšího výsledku za dobu své existence a je s tržním podílem zhruba 13 % v Česku dvojkou ve své kategorii.
Podobně úspěšně si vedly i další klíčové značky Palírny U Zeleného stromu, Stará myslivecká (růst o 7 %) či Blend 42 Vodka. Právě Hanácká vodka, Stará myslivecká, Blend 42 vodka a řada Royal figurují v žebříčku 10 nejprodávanějších lihovin v ČR. Čtyři zástupce v TOP 10 nemá kromě Palírny U Zeleného stromu žádný jiný výrobce.
„Masivně jsme investovali právě do strategických značek, a to se příznivě projevilo i na jejich výsledcích,“ uvedl generální ředitel Palírny U Zeleného stromu Pavel Kadlec. Podle něho se v prodejích plně odráží základní pilíře strategie Palírny, k nimž patří především podpora klíčových značek, posílení v segmentu gastronomie a obohacení vlastního i distribučního portfolia. Palírna tak loni výrazně zvýšila marketingové rozpočty pro vodky i Starou mysliveckou a investovala do obchodního týmu pro segment on trade. „Nehoníme celkové objemy. Míříme hlavně na vlajkové značky a zpestření nabídky,“ dodal Pavel Kadlec. Celkové prodeje likérky za rok 2017 se i tak zvýšily meziročně o zhruba 3 %.
Palírna U Zeleného stromu chce disponovat kompletním sortimentem, včetně superprémiových lihovin. Proto loni vstoupila do společnosti Kleiner, která se zaměřuje produkci luxusních ovocných destilátů v malosériových limitovaných edicích. Dalším krokem na tomto poli bylo uzavření distribuční smlouvy s americkou značkou KOVAL, která produkuje zejména exkluzivní whiskey a giny.
Export se na celkových prodejích Palírny U Zeleného stromu podílel zhruba 10 procenty. Likérka přitom vyváží do více než 20 zemí světa, od Austrálie, přes země Asie, mnoho destinací v Evropě až po Kanadu či Mexiko na americkém kontinentě. Klíčovou vývozní zemi logicky představuje Slovensko.
Letošní rok je pro Palírnu U Zeleného stromu jedním z nejdůležitějších v historii. Firma totiž slaví 500 let od svého založení v roce 1518. Pět století tradice činí z Palírny jednu z nejstarších společností v oboru výroby lihovin vůbec. Jubileum Palírna svým příznivcům připomene nejen v médiích, v „terénu“, ale i v podobě řady zajímavých produktových novinek. Ty samozřejmě zůstávají do poslední chvíle tajemstvím.
Zdroj: Palírna U Zeleného stromu a.s.
Praha, 18. ledna 2018