V pátek 23. 11. vypukne nejen v Americe známá a mezi zákazníky oblíbená slevová a nákupní horečka jménem Black Friday. Tento původně americký zvyk zakořeňuje čím dál více i v evropských zemích. Ani mezi českými zákazníky již není tento termín cizím pojmem.
Tradiční slevové šílenství se společnost dm proto rozhodla využít v souladu s vlastní filozofií – pomoci druhým tak, aby udělala ze světa kolem nás lepší místo pro život. Slevový Black Friday promění na Giving Friday. V pátek 23. 11. věnuje 5 % z denního obratu, který se uskuteční ve všech českých prodejnách a v online shopu, na pomoc 20 vybraným organizacím.
Pomoc místo slev
Takzvaný Black Friday představuje pro obchodníky pomyslný start masivní předvánoční komunikace a nejrůznějších slevových akcí, které mají zákazníky přimět k nákupům, ale s pravou podstatou blížících se vánočních svátků nemá ve skutečnosti mnoho společného. Proto se dm snaží pomocí jedinečné aktivity Giving Friday připomenout a zdůraznit především myšlenku sounáležitosti a pomoci bližním. „Protože díky dm dlouhodobým cenám nemusí zákazníci běhat po akcích a svůj celkový nákup pořídí v dm vždy výhodně, rozhodli jsme se, že na rozdíl od ostatních obchodníků využijeme Black Friday vhodnějším způsobem a podpoříme ty, kteří se věnují volnočasovým aktivitám dětí a mládeže. Proto jsme Black Friday přejmenovali na Giving Friday,“ uvádí Martina Horká, jednatelka společnosti dm.
Z denního obratu uskutečněného v pátek 23. 11. jak v prodejnách dm ČR, tak i v online shopu daruje společnost dm 5 % vybraným organizacím, které podporují děti a mládež v aktivním a smysluplném trávení volného času. „Kromě školy a rodiny jsou to právě nejrůznější organizace a spolky věnující se mládeži, kde mladí lidé získávají potřebné a různorodé dovednosti, znalosti a vytvářejí si hodnoty a postoje, které si pak nesou s sebou do života. Proto považujeme za důležité, aby měly tyto organizace dostatek prostředků na vytvoření kvalitního zázemí pro děti a jejich smysluplnou činnost,“ vysvětluje Martina Horká.
Organizace z celé České republiky věnující se mládeži měli možnost navrhnout samotní spolupracovníci společnosti dm. Ze všech návrhů, kterých se sešla téměř stovka, vybrala odborná porota 20 organizací, mezi něž bude celková vybraná částka rozdělena.
#givingisthenewblack
Zákazníci mohou v den nazvaný Giving Friday pomoci naplnit podstatu Vánoc a nákupem v dm tak díky kampani zároveň někoho obdarovat. Bude pro ně připravena rovněž speciální limitovaná edice tzv. „black boxů“ – obdoba oblíbených dm boxů, které ukrývají produkty s hodnotou daleko vyšší, než je jejich prodejní cena. Obsah boxů zůstává do poslední chvíle překvapením. Všichni, kteří v dm v pátek 23. 11. nakoupí a jimž není veřejná pomoc lhostejná, mohou na dm instagramovém profilu sdílet hashtag #givingisthenewblack a propojit se tak s ostatními zákazníky, pro které je pomoc druhým stejně důležitá. Svým nákupem tak promění Black Friday na Giving Friday a udělají radost nejen sobě, ale i někomu dalšímu.
Zdroj: dm drogerie markt s.r.o.
Praha, 10. listopadu 2018