Letní sezóna vrátila tržby Freeport Fashion Outlet centra na úroveň roku 2019. Na tržbách se podíleli především čeští zákazníci, kteří začali za outletovou značkovou módu utrácet výrazně více než v minulosti. „Naše aktuální návštěvnost je o necelých 20% nižší než před dvěma lety, tržby se však vyšplhaly na 99%. Lidé na jednu stranu chtějí prémiové zboží, zároveň však i hledají výhodné nabídky,“ komentuje situaci Jan Procházka, ředitel centra. Zákazníci využili zejména vysokých slev souvisejících s přebytky vzniklými v důsledku dlouho uzavřených obchodů.
Nižší návštěvnost je důsledkem nejistoty na hranicích, kterou způsobila pandemie. Standardně tvoří Rakušané až 50% nakupujících, v současnosti jich však stále je zhruba o polovinu méně. „Sice již aktuálně nepanují na hranicích žádná omezení, lidé si však ještě nezvykli cestovat jako dříve. Naštěstí se však situace stále zlepšuje,“ doplňuje Jan Procházka.
V souvislosti s pandemií dochází v centru také k částečné změně skladby obchodů. Do centra se nyní stěhují spíše ty prestižnější. Už během pandemie zde otevřely svůj obchod například značky Geox, Yankee Candle, Guess a Calvin Klein accessories . Nyní se připravuje otevření butiku Gerry Weber. Dalších zhruba 6 obchodů se otevře v následujících měsících.
„Formát outletu dává největší smysl pro značky vyšší střední třídy či luxusnější značky. Mezi jednoznačně nejúspěšnější obchody v našem centru patří na jednu stranu sportovní obchody jako je Nike, Puma či Adidas a na stranu druhou silné fashion značky jako je Gant, Tommy Hilfiger či Levis,“ uzavírá Procházka. Aktuální obsazenost centra je 86%, od nového roku bude centrum mít kapacitu zaplněnou z více než devadesáti procent.
Zdroj: Direction PR, s.r.o.
Praha, 25. září 2021