Freeport Fashion Outlet: tržby se vrátily na úroveň před pandemií

Letní sezóna vrátila tržby Freeport Fashion Outlet centra na úroveň roku 2019. Na tržbách se podíleli především čeští zákazníci, kteří začali za outletovou značkovou módu utrácet výrazně více než v minulosti. „Naše aktuální návštěvnost je o necelých 20% nižší než před dvěma lety, tržby se však vyšplhaly na 99%. Lidé na jednu stranu chtějí prémiové zboží, zároveň však i hledají výhodné nabídky,“ komentuje situaci Jan Procházka, ředitel centra. Zákazníci využili zejména vysokých slev souvisejících s přebytky vzniklými v důsledku dlouho uzavřených obchodů.

Nižší návštěvnost je důsledkem nejistoty na hranicích, kterou způsobila pandemie. Standardně tvoří Rakušané až 50% nakupujících, v současnosti jich však stále je zhruba o polovinu méně. „Sice již aktuálně nepanují na hranicích žádná omezení, lidé si však ještě nezvykli cestovat jako dříve. Naštěstí se však situace stále zlepšuje,“ doplňuje Jan Procházka.

V souvislosti s pandemií dochází v centru také k částečné změně skladby obchodů. Do centra se nyní stěhují spíše ty prestižnější. Už během pandemie zde otevřely svůj obchod například značky Geox, Yankee Candle, Guess a Calvin Klein accessories . Nyní se připravuje otevření butiku Gerry Weber. Dalších zhruba 6 obchodů se otevře v následujících měsících.

„Formát outletu dává největší smysl pro značky vyšší střední třídy či luxusnější značky.  Mezi jednoznačně nejúspěšnější obchody v našem centru patří na jednu stranu sportovní obchody jako je Nike, Puma či Adidas a na stranu druhou silné fashion značky jako je Gant, Tommy Hilfiger či Levis,“ uzavírá Procházka. Aktuální obsazenost centra je 86%, od nového roku bude centrum mít kapacitu zaplněnou z více než devadesáti procent.

 

Zdroj: Direction PR, s.r.o.

Praha, 25. září 2021