Outletové centrum Freeport Fashion Outlet se sídlem v Hatích na Znojemsku navštívily v loňském roce přes dva miliony zákazníků. Tržby celého centra, ve kterém mají návštěvníci možnost nakupovat ve více než 250 světových značek v 75 obchodech, dosáhly podobně jako v předchozím roce na přibližně 1,8 miliardy korun.
„Těší nás, že obliba našeho centra zůstává mezi českými i zahraničními návštěvníky velmi vysoká a hranici dvou milionu lidí, kteří k nám zavítají, překonáme i v letošním roce. Naším cílem je, aby se neustále zlepšovala kvalita zákaznických služeb a celkový zážitek z nakupování, které jsou pro úspešnost nákupních center klíčové,“ uvádí Jan Procházka, ředitel centra Freeport Fashion Outlet.
V posledních letech centrum investovalo do renovace prostorů a nových obchodů desítky miliónů korun. Z toho nejvýznamnější investicí byla kompletní modernizace exteriérů i interiérů plně dokončená v loňském roce. „Mezi velké letošní investiční akce patří například pořízení dvou nových centrálních klimatizací v řádu jednotek miliónů korun,“ doplňuje ředitel Jan Procházka.
Nové obchody světových značek
Také letos se centrum soustředí na další zlepšování správného mixu nabízených značek a obchodů. Letos se proto představují nové prodejny, jako jsou například Calliope, Comma nebo Calvin Klein Jeans. Centrum Freeport chce nadále také klást důraz na eventy a nákupní akce, které jsou mezi zákazníky velmi vyhledávané. „Na trhu nákupních center jde o stále posilující trend, kdy vedle nákupních slev chtějí lidé zažít i nevšední zážitek a být překvapováni něčím novým,“ vysvětluje Jan Procházka s tím, že částečnou změnou programu projde například i každoročně nejvýznamnější jednodenní událost centra tzv. Late Night Shopping, kterou jen loni navštívilo přes dvacet tisíc lidí.
Jak fungují outletová centra
Outletová centra vznikla v 80. letech v USA a rozšířila se přes Velkou Británii do Evropy. Zákazníci si v těchto centrech mohou nakoupit zboží předních světových značek s výraznou slevou. V nabídce jednotlivých outletových center je zboží, které se již nevyrábí nebo bylo vyprodáno. Dokonce jsou někdy k mání značky oděvů, které se v dané zemi třeba ani běžně neprodávají.
Zdroj: Freeport
Praha, 6. září 2019