Ve 22. ročníku Exportní ceny DHL uspěla společnost Alensa. On-line prodejce kontaktních čoček získal 1. místo v kategorii Exportér e-commerce, které byla letos udělena vůbec poprvé. Předávání, které probíhalo pod záštitou agentury Czech Trade, se uskutečnilo 21. listopadu v pražském sídle společnosti Microsoft.
„Ocenění nás velmi potěšilo zejména v kontextu konkurence na českém trhu. Téměř 85 procent tržeb naší firmy, tedy více než 970 milionů korun, uskutečníme mimo naši republiku, čímž jsme mezi tuzemskými e-shopy unikátní,“ vysvětluje Radek Hejl, spolumajitel společnosti Alensa, která je i 15 let od svého vzniku čistě v českých rukou.
Od doby, kdy jsme vyhlásili první ročník Exportní ceny DHL, uplynulo už dlouhých 22 let. Během těchto let se měnila, jak česká ekonomika a export, tak i samotná soutěž. Minulý ročník nám potvrdil aktuální trend online obchodování a nákupů přes internet.
Neustále roste počet zákazníků, kteří nakupují v e-shopech. A zároveň roste i počet samotných e-shopů. Majitelé e-shopů chtějí využít velký potenciál lokálního i mezinárodního trhu e-commerce. Trh e-Commerce výrazně vzrostl. Vzrostl i počet loňských finalistů z řad e-shopů. Právě pro tyto e-shopy, exportéry, jsme se rozhodli vytvořit samostatnou kategorii Exportér E-commerce.
Je nám potěšením oznámit, že historicky prvním vítězem této kategorie je společnost Alensa, která patří k předním evropským prodejcům kontaktních čoček, roztoků a příslušenství ke kontaktním čočkám, říká Luděk Drnec, generální ředitel DHL Express pro Českou republiku, které je zakladatelem soutěže.
Pro Alensu, on-line prodejce brýlí a kontaktních čoček, je umístění v Exportní ceně, druhým úspěchem v krátké době. Koncem října převzal zástupce společnosti Alensa z rukou ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka cenu za 3. místo za pokrok v digitalizaci obchodu. Ten ocenil takzvané virtuální zrcadlo, nástroj, díky kterému si zákazníci mohou vyzkoušet pomocí počítače a webové kamery stovky obrouček brýlí v reálném čase přímo na internetových stránkách e-shopu.
Prodejce kontaktních čoček v současné době působí prakticky v celé Evropské unii, vyjma Kypru a Lucemburska, dále ve Švýcarsku, Norsku, na Ukrajině a nově i v Rusku. Celkem firmy ze skupiny Alensa provozují přes 40 e-shopů, ve 30 zemích. Zákaznický servis pro většinu zemí a marketingový tým najdete na centrále v Praze-Libni, hlavní sklady pro kontaktní čočky má společnost v Jindřichově Hradci, pro dioptrické a sluneční brýle ve slovinském Kamniku, v rumunské Bukurešti má pak svůj největší showroom brýlí.
Přehled výsledků 22. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit podle kategorií:
Exportér e-commerce
- místo – Alensa s.r.o.
Nejúspěšnější klient CzechTrade
- místo – Lasselsberger s.r.o.
Exportní příběh roku
- místo – TEDOM a.s.
Středně velká společnost
- místo – ISMM Production &Business Cooperation s.r.o.
- místo – FrostFood a.s.
- místo – Bednar FMT s.r.o.
Malá společnost
- místo – MG servis s.r.o.
- místo – REALISTIC a.s.
- místo – siliXcon s.r.o.
Exportér teritoria – Severní Evropa a Pobaltské státy
- místo – Hansen Electric s. r.o.
Zdroj: ALENSA, s.r.o.
Praha, 2. prosince 2019