E-shopy na platformě Shoptet loni prodaly za 36 miliard korun

Celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se meziročně zvýšil o 50 % na 36 miliard korun. Řešení české e-shopové jedničky aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Sám Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.

Na platformě společnosti Shoptet během loňského roku přibylo zhruba pět tisíc nových internetových obchodů. Celkem jich tak její řešení aktuálně využívá zhruba 24 tisíc, přičemž jejich celkový obrat v roce 2020 dosáhl úrovně 36 miliard korun. „E-shopům využívajícím naše řešení se meziročně podařilo navýšit obrat o polovinu. Jedná se tedy o lepší výsledek než v předchozím meziročním srovnání, kdy těmto e-shopům mezi lety 2018 a 2019 vzrostl celkový obrat o 44 procent,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Tři a půl milionu nakupujících

V e-shopech na platformě Shoptetu podle statistik loni nakoupilo zhruba tři a půl milionu unikátních zákazníků. Společnost také během loňského roku navýšila počet doplňků, které mohou internetové obchody na jeho platformě využívat, a to ze 70 na aktuálních 196. Patří mezi ně například napojení jak na různé platební brány, skladové systémy, balíkové přepravce nebo marketingové nástroje, ale nově i na služby společností Liftago, Alza.cz či Mall.cz.

Dvojnásobný obrat během dvou let

Obrat samotného Shoptetu v loňském roce dosáhl úrovně přibližně dvou set milionů korun. „Během dvou let se nám podařilo bezmála zdvojnásobit náš obrat. Bezpochyby nám k tomu napomohl růst online prodejů spojený s pandemií, nicméně vzestupný trend elektronického obchodování je i přesto patrný dlouhodobě. V každém případě se nám podařilo splnit náš plán pro rok 2020, ačkoliv loňský rok ještě nemáme zcela uzavřený,“ dodává Miroslav Uďan. Shoptet na českém trhu působí již dvanáctým rokem a aktuálně čítá 110 zaměstnanců.

 

Zdroj: Shoptet

Praha, 26. ledna 2021