V průběhu roku, který uplynul od otevření první prodejny Action v České republice, zaznamenala společnost na lokálním trhu významné úspěchy. Nizozemský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím od svého vstupu v zemi zprovoznil celkem 14 prodejen a zaměstnává zhruba 300 lidí. V expanzi napříč republikou Action pokračuje i nyní.
Češi si zamilovali stále nová překvapení
Svou první prodejnu v České republice otevřel Action na konci minulého srpna. I přes tehdy přetrvávající pandemii byl vstup diskontního řetězce na trh úspěšný, o čemž svědčí stále rostoucí počet nově otevřených poboček po celé zemi. „Přestože během pandemie čelil maloobchodní sektor dosud nepoznaným výzvám, Action vsadil na svůj jedinečný koncept a na českém trhu zaznamenal velký úspěch. Tuzemští zákazníci si oblíbili širokou a neustále se měnící nabídku našich prodejen a dělí se o novinky s přáteli, rodinou a kolegy či podobně smýšlejícími lidmi na sociálních sítích. Každý týden proto přichází do našich prodejen stále více zákazníků,“ říká Monique Groeneveld, generální ředitelka Action pro český trh.
Každý týden je v prodejnách Action představeno více než 150 nových položek, přičemž dvě třetiny sortimentu se neustále mění. I díky tomu mají zákazníci vždy důvod k další návštěvě. Zhruba 1 500 položek pak stojí méně než 25 Kč. K atraktivitě tohoto konceptu přispívá i široká nabídka zboží: prodejny Action nabízejí více než 6 000 výrobků ze 14 různých kategorií – včetně produktů osobní péče, vybavení pro domácnost, dekorací, papírnictví či hobby potřeb, sportovního a volnočasového vybavení nebo hraček.
„Naši již 14. českou prodejnu jsme otevřeli 8. září v Kolíně. Stále jsme ale na začátku naší cesty na lokálním trhu. Do konce letošního roku otevřeme minimálně šest dalších poboček a v následujících letech ještě mnoho dalších,“ avizuje Monique Groeneveld. Vzhledem k očekávanému dokončení distribučního centra Action v Bratislavě, jež je naplánováno na podzim letošního roku, budou příští rok české prodejny zásobovány přímo ze Slovenska.
Action investuje do lidí a otevírá nové pracovní pozice
S rostoucím počtem prodejen roste i význam společnosti Action coby místního zaměstnavatele. Každá pobočka zaměstnává přibližně 20 lidí – od pracovníků prodejny přes asistenty vedení až po samotný management. Díky způsobu provozu prodejen, plánům pro expanzi a celkové firemní kultuře Action nejen vytváří nové pracovní příležitosti v lokálních komunitách, ale poskytuje zaměstnancům také řadu možností k profesnímu rozvoji. Od loňského vstupu na místní trh již v rámci společnosti bylo povýšeno více než deset z téměř 300 zaměstnanců.
Action neustále investuje také do lokální infrastruktury a týmu: v červnu 2021 byla v Brně otevřena česká centrála společnosti, která zaměstnává lokální managment zajišťující nezbytnou administrativu. Společnost očekává, že do konce letošního roku vznikne v Česku dalších přibližně 100 pracovních míst jak v jejích prodejnách, tak ve vedoucím týmu.
Zdroj: Best Communications
Praha, 22. září 2021