Datart uvádí na trh deset nových druhů kávy

Datart rozšiřuje nabídku kávy Nero o deset nových druhů – devět single origin z různých koutů světa a jednu bezkofeinovou.

„Všechny nové kávy jsou ze 100% arabicy a pražené na stupeň full city ++ dark roast, při kterém dochází k potlačení kyselosti. Bezkofeinová varianta prošla úpravou jen za použití CO2, což představuje přírodní a nezávadný způsob odstranění kofeinu. Označení single origin navíc nesou kvalitní kávy jasného původu a z konkrétní oblasti pěstování,“ vysvětluje Iva Pavlousková ze společnosti Datart.

Zákazníci Datartu tak mohou nově ochutnat kávu z různých koutů světa: z Brazílie, Kolumbie, Kostariky, Etiopie, Salvadoru, Guatemaly, Indie, Indonésie a Tanzanie. Všechny nové druhy značky Nero jsou zrnkové a balené po 250 g a jejich cena se pohybuje od 190 Kč do 300 Kč. Zrnková káva je na českém spotřebitelském trhu populárním artiklem, ročně se jí prodá za více než 5 mld. Kč a její prodej meziročně stále stoupá. S růstem kávové gramotnosti přesouvají spotřebitelé svůj zájem od kilogramových balení ke čtvrtkilovým a zároveň jsou ochotni si za kvalitní kávu a možnost vyzkoušet nové chutě a druhy připlatit.

„Po velmi pečlivém a dlouhém výběru jsme si pro přípravu nové kávy nakonec vybrali slovenskou rodinou pražírnu Barzzuz. Hledali jsme malou pražírnu s vysokou kvalitou služeb a špičkovou péčí, která bude značně převyšovat průměr na trhu káv,“ říká Iva Pavlousková z Datartu. Káva Nero je pražená tradiční technologií na bubnovém pražicím stroji. Samotnému pražení předchází třídění nevhodných zrn, po pomalém postupném pražení opět následuje ruční třídění případných nedopražených nebo přepražených zrn, která by mohla narušit harmonii výsledné chutě.

„Na základě zkušeností a zpětné vazby od zákazníků víme, že zákazníci preferují hořkosladký chuťový komplex. Ten je výsledkem tmavšího pražení a v kávě se začíná naplno projevovat při stupni pražení full city. Na tomto stupni je však stále přítomná i jistá kyselost, na kterou je většina lidí citlivá a odmítá ji. Káva pražená pro Datart je proto na stupni full city ++, kdy je kyselost už téměř potlačena a káva je ideální na přípravu espresa,“ vysvětluje Marek Hudaček z pražírny Barzzuz.

Tyto poznatky potvrdil i průzkum, který Barzzuz nedávno realizoval se společností GroupSolver. Respondenti v něm definovali, jak by měla chutnat ideální káva. „Nejčastěji se objevoval požadavek na hořké, čokoládové a oříškové chutě, bohaté tělo, slabou kyselost, sladkou dochuť, intenzivní kávovou vůni a bohatou pěnu,“ konstatuje Marek Hudaček z pražírny Barzzuz.

„První kávu Nero jsme uvedli na trh v roce 2014. Její prodej nám meziročně vzrostl o 75% a zákazníci nyní více preferují 250gramové balení před kilovým. Máme velkou radost z toho, že se zákazníci pro kávu Nero vrací a že ji i firmy používají čím dále více do svých kávovarů. Při výběru názvu jsme se mimochodem nechali inspirovat Italy, kteří jsou svou láskou ke kávě pověstní. Nero v italštině znamená černý,“ doplňuje Iva Pavlousková z Datartu.

 

Zdroj: Datart

Praha, 7. června 2016