Datart má za sebou úspěšný rok, meziroční tržby navýšil o 32 procent

Český elektro prodejce Datart za první uzavřený obchodní rok od fúze se zlínskou společností HP TRONIC navýšil tržby v Česku a na Slovensku dohromady meziročně o 32 procent. V minulém roce Datart navíc rozšířil síť kamenných prodejen a zvýšil kapacitu skladových prostor. Vedení společnosti HP TRONIC hodnotí spojení obou společností, i přes náročné počáteční období fúze, jako úspěšné.

„Náročnost fúze se v první polovině roku 2019 projevila na prodejních výsledcích, nedosahovali jsme takových čísel, jaké by vykazovaly obě firmy, kdyby fungovaly odděleně. V tuto chvíli máme za sebou více než 90 procent procesu integrace a můžeme říct, že současné výsledky jsou důkazem fungujícího spojení,“ řekl František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel skupiny HP TRONIC. Datart výrazně posílil svou pozici na trhu především v posledním kvartálu 2019, ve kterém tržby meziročně zvýšil o 45 procent. „Dostali jsme se nad čísla samostatných firem před integrací,“ dodává František Mikoška.

Expanze značky Datart

Společnost HP TRONIC v době zahájení fúze v srpnu 2018 provozovala prodejny Euronics, po začlenění Datartu se rozhodla soustředit své hlavní retailové aktivity do značky Datart. „Podařila se nám komunikace značky Datart, posílili jsme její vnímání a podíl na trhu, zesílili výkon e-shopu, meziročně jsme zvýšili tržby internetového obchodu na dvojnásobek a vytvořili jsme hustou síť prodejen s dostupnou vzdáleností pro zákazníka,“ řekl František Mikoška. Společnost HP TRONIC od fúze rebrandovala více než sedmdesát prodejen Euronics na Datart a v průběhu minulého roku otevřela šest nových prodejen (v Uherském Hradišti, Brně, Příbrami, Praze, ve Dvoře Králové a ve Znojmě) a dalších šest zrekonstruovala (v Ústí nad Labem, v Mladé Boleslavi, Českých Budějovicích, v Praze, Bratislavě a ve Zlíně). Do nového roku Datart vstoupil se 102 prodejnami v Česku a letos plánuje další expanzi a remodelaci stávajících prodejen. „Zákazníci stále rádi využívají možnost přímého kontaktu s odborníkem, naše prodejny v loňském roce navštívilo téměř 22 milionů lidí, v porovnání s rokem 2018 se návštěvnost zvýšila o necelých šest procent,“ řekla Eva Kočicová, mluvčí značky Datart.

Prodejny zákazníci využívají také k osobním odběrům zboží, které zakoupili v e-shopu. Zboží si na prodejnách vyzvedává stále víc lidí, meziročně se obliba osobních odběrů zvýšila o šest procent.

V průběhu roku 2019 Datart rozšířil také svou skladovou plochu. Otevřením nového skladu v Horních Počernicích a úpravou logistického centra v Jirnech zvýšil kapacitu skladových ploch o více než 70 procent, rozšířil tak nabídku zboží v několika segmentech, ať už v kategorii spotřební elektroniky nebo velkých a malých domácích spotřebičů nebo například i v oblasti elektromobility, ve které se poptávka v loňském roce meziročně zvýšila o 300 procent.

Datart také navýšil kapacitu rozvozů vlastní dopravou, tu pro doručení zboží využilo o bezmála padesát procent zákazníků víc než v loňském roce.Nárůst je výsledkem jak zvýšených prodejů, kvalitou služby a důkladně proškoleným personálem, tak zajištěním včasné a dostatečné rozvozové kapacity. Zpětnou vazbou je nám pozitivní hodnocení a fakt, že mnoho zákazníků službu využívá opakovaně,“ řekl František Hrabánek, vedoucí dopravy Datart, a dodává, že službu dopravy se zapojením spotřebiče využilo v roce 2019 o zhruba čtyřicet tisíc zákazníků více než v předchozím roce.

 

Zdroj: Datart

Praha, 24. ledna 2020