Podle Brand Finance se britský řetězec Costa Coffee stal druhou nejsilnější světovou značkou ve food segmentu. Předčil i svého amerického rivala Starbucks, kterého sesadil na bronzovou příčku. Lépe je na tom už jen fastfoodový gigant McDonald’s.
O seřazení celosvětového postavení značek se stará společnost Brand Finance. Žebříček skládá podle výpočtu síly značky založené na efektivitě jejích aktivit, jako jsou investice do marketingu či vlastní kapitál ve vztahu ke konkurentům.
Každé značce může být přiděleno až 100 bodů Indexu síly značky (Brand Strength Index – BSI). Na základě výsledku je každá značka hodnocena odpovídajícím ratingem až do formátu AAA + (podoba úvěrového hodnocení).
Costa Coffee získala skóre 87,8 bodů, ve srovnání s 90,3 bodů pro McDonald’s a 86,2 bodů pro Starbucks. McDonald’s je nejsilnější značkou v sektoru a jako jediný obdržel AAA + hodnocení síly značky. Costa Coffee pokračuje ve zlepšování své pověsti na světovém i českém trhu.
V České republice o tom svědčí i ocenění Czech Superbrands Award. A není to jediné ocenění, kterým se pyšní. Zlaté logo Czech Superbrands 2019 se přidá k cenám jako Nejlepší kavárenský řetězec Evropy z roku 2016 nebo Nejetičtější značka Evropy z roku 2017. Costa Coffee zvýšila počet kaváren přibližně na 38 000 a denně obslouží okolo 69 milionům zákazníků po celém světě. Čeští baristé v Costa Coffee připraví více jak 400 tisíc kávových nápojů za jeden měsíc.
Costa Coffee je britský kavárenský řetězec, který má pobočky již ve 33 zemích světa. V České republice si můžete šálek kávy vychutnat v 51 kavárnách (od 16. dubna již v 52 kavárnách). Pobočky najdete nejen po Praze, ale i v Brně, Plzni, Liberci, Olomouci, Ostravě, Pardubicích, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem či Teplicích.
Zdroj: Costa Coffee
Praha, 1. dubna 2019