Po celém světě pokračuje růst objemu prodeje luxusního zboží, jak uvádí nejnovější zpráva Luxury Retail společnosti CBRE. 70 %* všech čínských nákupů luxusního zboží se v současné době odehrává v zahraničí, což mělo za následek zvýšení objemu prodeje v západní Evropě o 13,4 %, ve střední a východní Evropě o 18 %, v Africe o 26 % a o 5 % v Severní Americe během uplynulých dvou let.
Tomáš Beránek, Associate Director, High Street Retail and Tenant Representation společnosti CBRE, řekl:
„Čínské nákupy představují celosvětově 30 % všech nákupů luxusního zboží, přičemž téměř tři čtvrtiny z těchto nákupů realizují Číňané v zahraničí. Důsledkem je zvýšení prodeje luxusního zboží na evropských a amerických trzích.“
Tato změna v nákupních zvyklostech čínských spotřebitelů tak vytváří příležitosti pro luxusní značky posílit svou přítomnost v Evropě a Americe, protože tyto regiony se stanou centry růstu objemu prodeje luxusního zboží během příštích pěti let.
Evropa a Spojené státy budou klíčovými teritorii, kde dojde k nárůstu objemu prodeje luxusních značek. Mnoho movitých odběratelů z Asie a Afriky chce nákupy luxusního zboží realizovat ve městech s tradicí prodeje luxusního zboží. Oceňují autentičnost či přidanou hodnotu, kterou nabízí nakupování v Miláně, New Yorku a ve střední Evropě, zejména v Praze.
V roce 2015 byly nejlepšími evropskými cílovými trhy pro nákup luxusních značek Německo, kde 46 % luxusních značek vytváří novou nebo rozšiřuje svou stávající přítomnost v zemi. Francie (38 %) a Spojené království (31 %) se umístily hned za Německem. Střední a východní Evropa rostla o 18 %.
Tomáš Beránek dále doplňuje: „Německo, Francie a Spojené království zůstávají hlavními místy z hlediska globálních luxusních značek. Najít optimální lokalitu v oblastech, kde je extrémně vysoká poptávka, je velký problém. Stejnou situaci řešíme i v Pařížské ulici v Praze.“
Z ekonomického hlediska růst osobního bohatství po celém světě zvýšil potřebu globálního přístupu k luxusním výrobkům. Vzhledem k tomu, že stále více lidí může nakupovat luxusní zboží a spotřebitelé luxusního zboží jsou ochotni dívat se po zboží (včetně cestování do zahraničí) za nejlepší cenu a s nejlepšími zážitky, musejí se prodejci zaměřit na dvě klíčové věci:
1. Zkušenost s nakupováním
Prodejci zjišťují, že musejí být schopni lépe chápat potřeby zahraničních zákazníků, kteří zavítají do Evropy a jinam. Už také neplatí, že se jedná pouze o nákup konkrétního zboží, spotřebitelé chtějí autentickou zkušenost spojenou s danou značkou, která jim dodá pocit, že jsou váženými zákazníky.
2. Růst nových trhů
S rovnoměrnějším rozdělením bohatství v celosvětovém měřítku dojde určitě k tomu, že další státy půjdou ve stopách Číny a stanou se důležitým zdrojem spotřebitelů nakupujících luxusní zboží.
*Zdroj: Bain & Company 2015
Zdroj: CBRE Group
Praha, 23. února 2016