České čokoládové Velikonoce odstartovaly z parku P3 Prague D11

Pravděpodobně největší koncentraci čokoládových zajíců a dalších sezónních cukrovinek skrývá v těchto dnech nová velkokapacitní hala na východním okraji Prahy.

IMG_5811Tu pro jednoho ze svých dlouhodobých klientů FM Logistic postavila na míru (Build-to-Suit) developerská společnost P3 a to za rekordních 171 dní* od zahájení výstavby. Celková pronajatá skladovací a distribuční plocha, kterou si FM Logistic pronajala pro aktivity Nestlé, přesáhla 15 000 m2. To jasně potvrzuje trend, že firmy upřednostňují průmyslové parky, které jim díky své strategické poloze přinášejí synergii v oblasti skladování, distribuce a případně i prodeje na jednom místě.

Celková rozloha nové haly je 39 282 m2. Více než třetinu kapacity využívá FM Logistic pro skladování potravin, z toho třetinu tvoří čokolády a cukrovinky, čtvrtinu káva a dále také cereálie, dětská výživa a další potraviny. Proto se již při plánování a následně i při výstavbě pamatovalo na nutnost stálého udržování stabilní teploty uvnitř části haly na úrovni 16 °C.

„Náklady na vytápění a chlazení nám pomáhá šetřit zesílení fasádních panelů a izolované nakládací a vykládací můstky a rampy. Osvětlení v budově, jak je v našich nově stavěných halách zvykem, zajišťuje nejmodernější LED technologie. Budova má atraktivní světlou výšku 12 metrů, pro nájemce to znamená větší skladovací kapacitu. Hala splňuje ekologické požadavky, včetně managementu dešťové vody. Voda ze střech a i pročištěná odpadová vody z parkovišť je díky vhodně navrženým rozvodům svedena do retenčních nádrží, kde se postupně vsakuje do zeminy,“ shrnul výhody zvoleného technologického řešení ředitel P3 pro Českou republiku Tomáš Míček.

Za zmínku stojí i velkoryse pojaté technologicko-logistické zázemí, s aktuální celkovou kapacitou přes 80 stání pro kamiony a 150 parkovacích míst pro automobily. Neocenitelnou výhodou nejen pro zaměstnance je pouze 3 minuty chůzí vzdálená vlaková zastávka Mstětice, nabízející rychlé, pravidelné a pohodlné spojení do centra Prahy, nebo na Kolín a Kutnou Horu.

Blíže k zákazníkům zákazníků

S nárůstem počtu nových klientů i růstem objemů klientů stávajících, byl pro FM Logistic nový sklad nutností. Jen v P3 Prague D11 vyloží FM Logistic každý den 20 kamionů a dalších 25 naloží. Celkem za měsíc vyexpeduje až 24 000 palet. S touto novou skladovou plochou se provoz v České republice rozšířil na celkových 75 000 m2 s možností další expanze.

FM Logistic sleduje potřeby svých klientů a i z tohoto důvodu byl východ Prahy jasnou volbou. Nyní má společnost zastoupení na východním i západním okraji Prahy a přiblížila se strategicky retailu, tedy zákazníkům svých zákazníků. Konkrétně pro Nestlé znamenal přesun na východní stranu Prahy především úsporu transportních nákladů.

„Otevřením nového provozu  na východě Prahy jsme potvrdili strategické partnerství s Nestlé v regionu střední Evropy, tedy v České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Stejně jako na svých ostatních pobočkách, i v parku P3 Prague D11 plánujeme multiklientní a multiaktivitní provoz, tedy skladování, transport, obalové úpravy, celní služby. To nám umožňuje synergie lidských zdrojů i technologií,“ říká Štěpán Ladányi, obchodní ředitel FM Logistic.

Nová hala v lokalitě Prague D11 se stavěla rychlostí 230 m2/den, a tak už se po 171 dnech* mohl nastěhovat první nájemník. FM Logistic přitom patří k těm nejstabilnějším partnerům – svůj úspěch společnost spojila hned s pěti P3 logistickými parky v České republice, Polsku a Rumunsku, ve kterých využívá celkovou plochu přes 80 000 m2. Dalších 7 200 m2 přibude v řádech několika týdnů v polské Poznani.

V Česku měla až doposud pronajaté prostory pouze v parku P3 Prague D1. „Nové využívané skladové a distribuční plochy v parku P3 Prague D11 jsou nejen dalším krokem rozvíjející se spolupráce, ale i přímým potvrzením, že P3 dokáže dostát těm nejvyšším standardům s ohledem na architektonické řešení, využití špičkových technologií, ale i kvalitu realizace. V novém distribučním centru jsme sice jen chvíli, ale vše funguje jako bychom tu byli rok,“ dodává Štěpán Ladányi.

Zákazník FM Logistic, společnost Nestlé, centrum využívá pro distribuci veškerých výrobků pro Českou republiku. Skladuje se tu v průměru 23 000 palet cukrovinek, kulinářských výrobků, kávy a nápojů, cereálií, potravy pro domácí zvířata i dětské a klinické výživy. Ty do skladu přicházejí nejen ze závodu Zora Olomouc a Sfinx Holešov, ale i z ostatních továren z celé Evropy.

„Nové skladovací prostory šetří energii a současně zvyšují kvalitu skladování našich výrobků. Navíc díky strategické poloze snížíme uhlíkovou stopu při přepravě výrobků zákazníkům přibližně o 100t CO2,“ uvedl Stanislav Martínek a dodává: „přesun do nového skladu proběhl naprosto hladce a naši zákazníci jej vůbec nezaznamenali.“

P3 reaguje na rostoucí oblibu parku a plánuje další výstavbu

Kromě společnosti FM Logistic v hale 1 našli provozní zázemí pro své prodejny také obchodní řetězec LIDL, který zde využívá plochu 5 000 m², a jen o něco menší prostory (4 700 m²) má v pronájmu turecká logistická společnost Ekol Logistics. Potenciální zájemci mají v budově 1 aktuálně k dispozici ještě přibližně 13 000 m2.

Ambice lokality a celého parku P3 Prague D11 pravděpodobně ještě v tomto roce potvrdí další výstavba distribučních a výrobních prostor. Jde přitom o logický postup – díky strategické poloze na okraji Prahy ve směru na severovýchod Čech a dále do Polska, resp. opačným směrem pouhých 8 km do obchodního centra Černý Most a jen o kousek dále do parku zaměřeného na obchodníky P3 Prague Horní Počernice, je totiž tato lokalita předurčená stát se jedním z nejvýznamnějších moderních logistických center, které nabídnou optimální poměr dostupnosti a poskytovaných služeb.

To potvrzuje i starosta obce Zeleneč, Michael Husinec: „Další rozvoj parku P3 Prague D11 posílí ekonomickou stabilitu obce a spolupráce s P3 nám přinese i další možnosti rozvoje občanské vybavenosti a služeb u nás.“

 

* Start výstavby 13. 6. 2016 – budova oficiálně dokončena za P3 1. 12. 2016 včetně potřebných administrativních úkonů

 

Zdroj: Ogilvy Public Relations

Praha, 23. března 2017