Češi více dbají na životní prostředí

Udržitelnost životního prostředí je jednou z priorit společnosti BAUHAUS. Známý prodejce potřeb pro kutily, zahrádkáře a DIY nadšence se dlouhodobě zajímá o alternativní šetrné produkty, které k ochraně životního prostředí přispívají. Jednou z aktivit společnosti je proto i investice do vývoje a výroby produktů, které těmto cílům napomáhají.

Nejinak je tomu u nátěrových barev a laků privátní značky Swingcolor společnosti BAUHAUS, které disponují hned několika ekologickými certifikacemi. „Čeští zákazníci už dávno vědí, že ochrana životního prostředí není jen o třídění odpadu nebo úspoře vody. Každým rozhodnutím, které děláme, ovlivňujeme prostředí kolem sebe. A může se jednat třeba i o zdánlivé drobnosti, jako je výběr vhodné barvy jak pro interiér, tak exteriér,“ upozorňuje Radek Lávička, zástupce společnosti BAUHAUS, který potvrzuje, že ekologické barvy vedle životního prostředí myslí také na ochranu lidského zdraví.

Certifikované barvy a laky se vyznačují tím, že neobsahují toxické látky nebo rozpouštědla a zároveň byly vyrobené s ohledem na udržitelnost životního prostředí. „Myslíme samozřejmě i na nízkou energetickou náročnost při výrobě a také na výběr vhodných nádob, ve kterých barvy zákazníkům nabízíme,“ vysvětluje Lávička ze společnosti BAUHAUS s tím, že certifikované produkty zákazníci v odborných centrech naleznou jednoduše podle certifikací na obalech: „Nejznámějším certifikátem je Modrý anděl, který se uděluje jak interiérovým barvám, tak lakům a lazurám na vodní bázi.“ Touto pečetí tak disponují nejmodernější výrobky, které minimálně zatěžují vzduch v interiéru během nátěru i bezprostředně po něm. Ihned po zaschnutí barvy tak může být místnost opět plně využívána bez nutnosti zdlouhavého odvětrávání.

Modrý anděl však není jedinou certifikací, kterou zákazníci u výrobků hledají. Známá je také pečeť TÜV Nord pro silikátové interiérové barvy. „Tyto minerální barvy bez konzervačních látek jsou vhodné i pro alergiky, veškeré použité materiály jsou totiž kontrolovány na obsah alergenů a dalších škodlivin. Neposkytují proto žádnou živnou půdu pro plísně a bakterie, takže je ocení především ti, kteří jsou na tyto faktory citliví,“ upozorňuje zástupce společnosti BAUHAUS na benefity této certifikace a přidává ještě třetí pečeť Bez aromat, která je u zákazníků populární. Výrobky s tímto označením mají zredukovaný vznik přízemního ozónu i nepříjemného zápachu. Jsou proto také ideální pro použití v interiéru.

Certifikované barvy a laky podle německých standardů aktuálně tvoří 32 % tohoto sortimentu společnosti BAUHAUS (pozn. veškeré barvy v sortimentu BAUHAUS splňují normy a de facto téměř všechny vodou ředitelné barvy jsou ekologické). Zájem zákazníků o ekologické alternativy, tedy vodou ředitelné barvy namísto syntetických barev, však neustále roste.

„Pokud vynecháme sortiment vnitřních malířských barev, který byl a je výhradní doménou vodou ředitelných barev, je u nás aktuální poměr mezi vodou ředitelnými barvami a lazurami versus jejich syntetickými variantami 43 versus 57 procent.  Tento poměr se každým rokem navyšuje ve prospěch vodou ředitelných barev, jelikož výrobci jsou motivování jak legislativou, tak spotřebitelským chováním. Ceníme si toho, že čeští zákazníci začínají takové produkty poptávat stále více, nejčastěji po nich sahají v segmentu univerzálních barev a laků s tím, že postupně se začíná tento trend prosazovat také v lazurách, kde jsou stále dominantní výrobky na bázi rozpouštědel. Toto je poslední kategorie, ve které jsme v České republice výrazně za „západní Evropou“, což je hlavně dáno renovací starších ploch, kde jsou zákazníci věrni značce, kterou natírali před tím, a také tím, že v lazurách je stále patrnější cenový rozdíl, jelikož redukce ředidla jde na úkor sušiny a ta je nejdražší složkou lazury. Do budoucna tak chceme nabídku vodou ředitelných lazur stále zvětšovat. Naše nabídka značek barev, laků a lazur je suverénně nejširší ze všech DIY v České republice, takže u nás nakoupí i zákazník s nejvyššími nároky na ochranu životního prostředí,“ uzavírá Radek Lávička ze společnosti BAUHAUS.

 

Zdroj: KNOWCOMM s.r.o.

Praha, 28. července 2021