Certifikované ryby z Alberta garantují zákazníkům původ a přispějí k ochraně moří

Se sílícím trendem zdravého životního stylu roste v posledních letech v České republice také spotřeba ryb. Albert se rozhodl společně s dodavateli jako jediný potravinový maloobchodník představit ve stálém sortimentu čerstvého certifikovaného lososa.

Certifikované ryby, garantují zákazníkům jejich původ, šetrný chov a také rybolov pouze v povolených oblastech. Rozšiřuje tak svůj stálý sortiment vybraných čerstvých ryb, které jsou chovány a loveny udržitelným způsobem. Nově také opatřil obaly QR kódem, který přináší zákazníkům rady, jak ryby uchovávat, inspiruje recepty a také informuje o certifikaci.

Dle dat Českého statistického úřadu vzrostla spotřeba ryb v tuzemsku od roku 2016 do 2019 o 18 procent. S rostoucí spotřebou se zvyšuje také důležitost odpovědného chovu či lovu ryb. Jeho udržitelnost garantují mezinárodní certifikace. MSC, tedy Marine Stewardship Council, znamená udržitelný způsob lovu pouze v povolených oblastech a ASC, Aquaculture Stewardship Council, označuje ryby, jež pochází z ekologického a společensky zodpovědného farmového chovu.

Albert nově nabízí čerstvé lososy výhradně s jednou či druhou certifikací. Divocí lososi mají ekoznačku MSC a chovaní ASC. „Záleží nám na původu potravin, stejně tak jako na odpovědnosti a důvěryhodnosti našich dodavatelů. Chceme, aby zákazníci v obchodech Albert našli vždy výrobky, které vyhovují jejich potřebám, chutím i osobním hodnotám. Jako odpovědný obchodník klademe také důraz na udržitelnost a ochranu přírodních zdrojů, aby zůstaly zachované i pro příští generace,“ komentuje rozšiřování certifikací Tomáš Šimek, komerční ředitel v Albertu. „Do budoucna budeme sortiment ryb chovaných či lovených s úctou k moři dál rozšiřovat,“ dodává. S novinkou přichází Albert v době, kdy domácnosti zařazují lososa nejen do běžného jídelníčku, ale i na Vánoce na štědrovečerní večeři. V posledních letech v předvánoční době výrazně roste zájem o čerstvého lososa, který patří mezi nejoblíbenější alternativy klasické vánoční ryby, a to hlavně u mladých ve věku od 27 do 35 let.

Aby mohl produkt nést ekoznačku MSC nebo ASC, musí získat certifikát nejen daná rybářská společnost, ale také všechny společnosti v dodavatelském řetězci, tedy distributoři, velkoobchodníci, výrobce či maloobchodníci. „Tyto certifikační systémy zajišťují spotřebiteli, že nakupuje mořské ryby a plody, které jsou udržitelné pro životní prostředí a také, že nikde v dodavatelském řetězci nedochází k žádnému klamání a k případnému porušování pravidel společensky zodpovědného chovu a lovu ryb,“ vysvětluje smysl certifikace Pavel Mikoška, ředitel kvality v Albertu.

První chlazené rybí výrobky s těmito certifikacemi pod značkou Albert zavedl obchodník do sortimentu v roce 2018, šlo například o rybí salát či pepřenky. Loni k nim přibyl pod značkou Albert Excellent také uzený losos plátky či porce uzeného lososa natur či s pepřem.

 

Zdroj: Albert Česká republika, s.r.o.

Praha, 23. prosince 2020