BrauBeviale 2024: Návštěva veletrhu s přidanou hodnotou

Pro další ročník veletrhu, který se bude konat od 26. do 28. listopadu 2024 v Norimberku, připravuje BrauBeviale opět kompletní balíček. Kromě portfolia vystavovatelů s pivovarskou a nápojovou technologií – a také pro sektor vína – nabídne bohatý program přednášek s mnoha podněty.

Na fórech v halách 1 a 9 se setkají odborníci z výzkumu a praxe. Důraz bude kladen na témata suroviny a marketing, technologie a obaly. Návštěvníci mohou také zavítat na speciální stánky pro startupy a mladé talenty, logistiku, či víno a lihoviny. Speciálním místem na veletrhu přehlídka „Craft Drinks Area“, která je naprosto jasnou cílovou adresou pro všechny řemeslné pivovary. Craft Drinks Area se nachází v hale 6. Aktuální verze programu se všemi potvrzenými tématy a řečníky je k dispozici od konce srpna na https://www.braubeviale.com/de-DE/home/

Hala 1 nabízí vše, co souvisí se surovinami a marketingem

Fórum v hale 1 se již stalo tradicí a v souladu s portfoliem vystavovatelů v této hale se bude věnovat důležitým otázkám týkajícím se surovin.

Patří mezi ně například nové odrůdy ječmene odolné vůči změnám klimatu nebo úkoly pro výrobu sladu v souvislosti s klimatickými změnami. Podobným směrem se ubírají i informace o nových odrůdách chmele, které se v této souvislosti ukazují jako velmi perspektivní. Tématem bude pěstování chmele, a to v kontextu zastřešujícího rámce ochrany životního prostředí a ekonomické efektivity, stejně jako budoucí scénáře pro kultivaci kvasnic na straně specialistů na kvašení. Témata týkající se surovin budou prezentována 26. a 28. listopadu 2024.

Do jaké míry se na úspěchu piva na trhu podílí marketing a do jaké technologie? Veletržní program zde výslovně nezaujímá žádné stanovisko, protože aby se nakonec pivo – ať už alkoholické nebo nealkoholické – dostalo do nákupního koše spotřebitelů a pivovar měl zajištěnou ziskovost, je potřeba dělat opatření ve všech směrech. Několik příkladů ze zaměření na marketing v programu přednášek: „Nově, jinak, úspěšně: o inovačním myšlení. Oživení piva!“ nebo „Klíčové poznatky: V čem spočívá úspěch nápojových inovací“. Kromě toho vám příklady osvědčených postupů kultovních značek i nováčků poskytnou nové nápady pro vlastní positioning. Všechny marketingové podněty budou představeny 27. listopadu 2024 na fóru v hale 1.

Hala 9 s bohatým programem zaměřeným na technologie a obaly

Pod záštitou svazu Private Brauereien Bayern e.V. – ideového garanta BrauBeviale – nabídne letošní ročník BrauBeviale v technologickém programu v hale 9 program přizpůsobený aktuálním pivovarnickým tématům. V úterý 26. listopadu 2024 bude vše ve znamení tématu „Energetická účinnost pro malé a střední podniky“. Témata, která zde budou probírána, zahrnují udržitelnost v nových stavebních projektech, systémy energetického managementu a využití tepelných čerpadel. K dispozici bude kromě toho přehled ucelených energetických koncepcí pro malé a střední podniky. Na čtvrtek 28. listopadu 2024 plánuje svaz rozsáhlý informační program na téma „Nealkoholická piva“. Zde se bude především probírat úloha kvasnic při výrobě nealkoholických piv a vývoj produktu nealkoholického piva v praxi. Na příkladech osvědčených postupů – od vítězů soutěže European Beer Star – získají sládci široký přehled a možnost diskutovat s odborníky o procesech v tomto segmentu piva.

Výrobci nápojů se zaměřením na aktuální problematiku obalů si přijdou na své ve středu 27. listopadu 2024 – rovněž v hale 9. Jedním z příkladů námětů tohoto programu je následující zaměření: „Sklo – kov – kompozity?

Pro nákup vstupenek klikněte na https://www.braubeviale.com/en-US/ticket/

Obalové preference mladých spotřebitelů“. Program se samozřejmě v tomto bodě zabývá také implementací PPWR (nařízení o obalech a obalových odpadech) na jednotlivých trzích: „EU rozhodla – co teď? PPWR pro nápoje v Evropě“. Hlavním cílem zde bude získat posouzení důsledků a řešení na různých trzích. Marketingoví specialisté by si proto měli naplánovat návštěvu veletrhu zejména na středu, neboť tehdy budou moci v rámci přednáškového programu absolvovat i klíčové oblasti marketingu a obalů.

Speciální přehlídky, které jsou již standardem

Wine@BrauBeviale je heslo, které je důležité pro všechny výrobce vína: v hale 4A veletrh integruje platformu pro vinaře. Po všechny tři dny veletrhu zde bude probíhat pestrý program zaměřený na sklepní technologie, udržitelnost, zajištění kvality a také na marketing vína, distribuci, řízení provozu, digitální technologie. V tomto ohledu se organizační tým spoléhá na kompetentní podporu významných a relevantních aktérů v odvětví vína, jako jsou Německý svaz vinařů, Bavorský státní institut pro vinařství a zahradnictví (LWG), vysoká škola v Geisenheimu a rakouský Spolkový vzdělávací ústav a Spolkový úřad pro vinařství a ovocnářství (HBLA) Klosterneuburg. Kromě toho je program rovněž věnován příští generaci: „Kovárna inovací“ pro mladé vinaře – zde se bude diskutovat o konceptech pro příští generaci, která již čeká ve startovních blocích.

Po úspěšné premiéře v roce 2023 bude letos na BrauBeviale opět k dispozici LOGISTIK LOUNGE. YONTEX jako pořadatel, spolu s pool operátorem LOGIPACK jako organizátorem a moderátorem unikátního tematického prostoru tak zohledňují rostoucí význam logistiky pro celý nápojový průmysl.

Na dvakrát větší ploše než v předchozím roce stojí letos v popředí motto „Efektivita opakovaně použitelné logistiky“. Umístění salonku bylo přesunuto více do středu veletrhu a přibyla další plocha, kde se přímo v sousedství LOGISTIK LOUNGE představí široká škála digitálních řešení pro toto odvětví, zejména pro digitalizaci logistických procesů.

Koncepce zahrnuje zapojení partnerů z oblasti logistiky a digitalizace, kteří budou co nejrozmanitější a vzájemně se budou doplňovat.

Balíček zvláštních ploch opět doplní Craft Drinks Area, kde mohou návštěvníci načerpat novou inspiraci při odborných ochutnávkách, vyměňovat si poznatky a diskutovat se stejně smýšlejícími lidmi. Samozřejmě zde opět proběhne i prezentace vítězného piva ze soutěže hobby sládků pořádané pivovarem Maisel & Friends. Vítěz již byl vybrán – jeho pivo se bude již co nevidět vařit.

Zatímco domácí sládci a hobby pivovarníci sledují dění v pivovarnickém sektoru spíše zpovzdálí, pro mnohé výrobce a zhotovitele strojů je otázka mladých talentů naléhavá. Nábor mladých talentů – ať už v nápojářském průmyslu, nebo mezi výrobci strojů – zůstává vysoce aktuálním tématem. Proto BrauBeviale pro ročník 2024 opět zařadil plochy Startup Area a Young Talents Camp. Letos budou tyto dvě zvláštní plochy přímo vedle sebe a budou sdílet fórum v hale 6, čímž se nabídky pro mladé talenty opět propojí s jasnou adresou v programu veletrhu.

 

Zdroj: BrauBeviale 2024

Praha, 3. listopadu 2024