Bonami vyrostlo o 38 % a tržby překročily miliardu

Více než 1 miliardu korun utržilo v roce 2018 Bonami, e-shop s bytovými doplňky a nábytkem, a v roce 2019 cílí na tržby ve výši 1,5 mld Kč. Kromě Česka Bonami svou pozici významně posílilo v Rumunsku (růst o 67 %) a v srpnu úspěšně vstoupilo na pátý trh do Maďarska.

V letošním roce se zaměří především na růst v segmentu nábytku. Kvůli tomu chystá významné investice do dalšího rozšíření skladu a skladových zásob a zkvalitnění služeb pro zvýšení komfortu zákazníků. Uvažuje i o vlastní dopravě.

Celkově Bonami v roce 2018 prodalo 1,9 milionů kusů zboží a jeho tržby meziročně vzrostly o 38 % na více než 1 miliardu Kč. Nejvíce se na nich podílí Česko (50 %), následuje Slovensko (22 %), Rumunsko (13,5 %), Polsko (12,5 %) a nakonec Maďarsko (2 %), kam Bonami expandovalo v srpnu 2018. Bonami se daří ve všech zemích získávat nové zákazníky a roste i díky zvyšování poptávky po nákupu nábytku online, a proto plánuje dostat se letos na tržby ve výši 1,5 miliardy Kč.

Aktuálně se segment nábytku podílí na obratech 38 % a toto číslo meziročně roste. To se podařilo díky zvětšení nabídky, která je na Bonami násobně širší než u velkých kamenných prodejců a obsahuje přes 40 000 položek nábytku (ze 65 000 položek celkově). „Tisíce nejoblíbenějších kusů nábytku navíc máme skladem s rychlým doručením a v příštím roce plánujeme skladové zásoby dále navyšovat. Proto jsme v minulém roce zdvojnásobili skladové prostory a letos budeme ve zvětšování skladu pokračovat. Cílem je zvýšení prodejů nábytku o 40 %,” vysvětluje dále David Šiška, CEO Bonami.

Bonami doručuje nábytek v drtivé většině zdarma s výnosem až do bytu. Během roku 2019 by rádo spustilo i službu montáže a odvozu starého nábytku alespoň ve vybraných lokalitách, což by měla být významná konkurenční výhoda. „Zákaznický komfort je pro nás velkou výzvou letošního roku a budeme se kvůli tomu hodně zaměřovat na služby spojené s logistikou. Bohužel aktuálně dopravci nenabízejí služby typu montáž nebo doručení v zákazníkem zvolený čas a víme, že především s těžkými a rozměrnými zásilkami je to něco, co může být pro zákazníka bariérou v nákupu. Aktuálně proto s dopravci jednáme o rozšíření jejich služeb, a pokud se to nepovede, je možné, že budeme muset v roce 2019 začít budovat vlastní dopravu alespoň pro Prahu,” doplňuje plány Bonami David Šiška.

V tomto roce Bonami plánuje pokračovat i v úspěšné charitativní kampani #dikymamizavanoce, kde ve spolupráci s Klubem svobodných matek vybrali více než 500 000 Kč a díky tomu si na 200 neúplných rodin mohlo dovolit štědrovečerní večeři a další peníze šly na školní obědy pro děti svobodných matek v hmotné nouzi.

 

Zdroj: Bonami.cz

Praha, 15. února 2019