Bolt Food slaví dva roky v Česku

Spuštěna byla jako alternativní zdroj příjmů pro pražské partnerské řidiče Bolt během prvního lockdownu. O dva roky později je služba Bolt Food dostupná v celé řadě měst po republice a pod názvem Bolt Market rozváží také nákupy.

Prostřednictvím aplikace Bolt Food si dnes lze objednat jídlo z bezmála dvou tisícovek restaurací v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni, Českých Budějovicích či Hradci Králové. A že se s tím čeští jedlíci zrovna nepářou – loni si například jeden Pražan přes Bolt Food objednal jídlo 518krát, jiný si zase v průběhu loňského roku nechal dovézt jídlo z neuvěřitelných 132 různých podniků. A zatím nejdražší objednávka měla hodnotu docela závratných 40 600 korun. Od přelomu roku lze přes aplikaci navíc nakoupit i potraviny, v Praze a Ostravě je totiž její součástí služba Bolt Market, doručování nákupů potravin i dalšího běžného sortimentu supermarketů do pouhých 20-30 minut.

Tyto statistiky jsou úctyhodné zvláště s ohledem na začátky Bolt Food v Česku, jak je popisuje Marek Maxa, manažer Bolt Food pro Českou republiku: „Když byl vyhlášen první lockdown a zavřely se hranice, naši partnerští řidiči v Praze přišli o většinu svých příjmů. Nemohli jsme je nechat na holičkách, tak jsme během rekordních dvou týdnů na českém trhu spustili Bolt Food, původně jen rozvážku balíčků základních potravin. Velice brzy jsme se však přeorientovali na rozvoz jídel z restaurací a snad mohu říct, že jsme mnoha z nich pomohli překlenout vrcholy pandemie. Za dva roky fungování každopádně služba Bolt Food ušla neuvěřitelně dlouhou cestu, tisíce kurýrů se zelenými termotaškami nyní brázdí ulice sedmi českých a moravských měst.”

„Rozšíření Bolt Food o doručování nákupů Bolt Market byl další logický krok v rámci rychlého růstu služby. Pro stávající uživatele představuje přidanou hodnotu, co se doručovaného sortimentu týče, a zároveň nám Bolt Market dovoluje oslovit nové zákazníky, kteří nechtějí dovézt pouze hotové jídlo, ale i dílčí suroviny – zkrátka celý nákup. Dále Bolt Market rozšiřuje možnosti výdělku pro naše partnerské kurýry a v neposlední řadě pomáhá omezovat plýtvání potravinami. Spolupracujeme totiž se službou Nesnězeno, díky které si zákazníci mohou objednat potraviny na konci minimální trvanlivosti s výraznou slevou,” vysvětluje Karel Složil, Country manažer Bolt Market pro Českou republiku.

Mezi další projekty Bolt Food patří její Restaurant Awards neboli Zlatá brokolice. Soutěž je unikátní tím, že ji neudělují kritici, ale uživatelé Bolt Food, soška brokolice se totiž uděluje na základě počtu objednávek, uživatelských hodnocení a dalších dat z aplikace sbíraných v průběhu daného roku. I samotné fungování služby se neustále vylepšuje, za účelem jejího dalšího zkvalitňování služby Bolt Food například právě zavádí příplatky pro kurýry s vyšším hodnocením od zákazníků.

Aplikace Bolt Food včetně její dílčí služby Bolt Market je dostupná na Google Play i App Store. Celkem je k dispozici ve více než 70 městech ve 20 zemích světa, ve kterých partnerští kurýři Bolt Food rozváží z 30 tisíc restaurací a obchodů pro 6 milionů uživatelů.

 

Zdroj: wsczech

Praha, 30. dubna 2022