Pomocnou ruku v těžkých životních situacích podává svým zaměstnancům prostřednictvím linky pomoci Albert. Linka jim pomůže vyrovnat se s výzvami v pracovním i osobním životě a poskytuje speciální poradenství v oblasti financí, práce, zdraví či rodinných vztahů. Patří tak mezi nejvíce ceněné z široké škály benefitů, které Albert svým zaměstnancům poskytuje.
Původně byla linka pomoci zřízena jako zdroj informací týkajících se pandemie a lockdownů. Později byla rozšířena na základě aktuální potřeby o poradenství v ukrajinštině a nyní se na ni zaměstnanci mohou obracet o rady v mnoha životních situacích. Konzultanti linky, pečlivě vyškolení v dlouhé řadě oborů a expertíz, měsíčně vypořádají více než sto dotazů. Zaměstnancům Alberta pomáhají řešit finanční těžkosti od splácení dluhů po exekuce a poradí i s právními záležitostmi. Důležitou součástí této služby je také podpora ve složitých vztahových a rodinných situacích, stejně jako například rady týkající se rovnováhy mezi pracovním a osobním životem a zdravé životosprávy obecně.
„Za čtyři roky svého fungování se linka stala mimořádně efektivním nástrojem pomoci našim zaměstnancům, a to jak ve chvílích akutní nouze, tak s řešením dlouhodobých potíží. Někdo potřebuje třeba jen vyslechnout a získat jiný pohled na věc, nebo si jde pro radu ohledně vyřizování na úřadech. Občas se ale setkáváme i se závažnými problémy, například v rodině. Od našich zaměstnanců vím, jak jsou vděčni za to, že se v případě potřeby mají na koho obrátit,“ vysvětluje Denisa Maternová, HR manažerka ve společnosti Albert.
Ve sféře psychologického poradenství se na Albert linku pomoci obrátil zaměstnanec, který zažíval syndrom vyhoření, kvůli kterému značně trpěla i jeho rodina. Linka mu pomohla vyhledat příslušnou odbornou pomoc a v práci byl přeřazen na jinou pracovní pozici, což mu vrátilo motivaci do práce i rodinného života. Finanční poradenství bylo poskytnuto zaměstnanci, který si tajně vzal půjčku na splacení dluhů rodinného příslušníka. Brzy se však ocitl v situaci, kdy půjčku sám dále splácet nedokázal. Zaměstnanec byl operátorem linky veden k otevřené komunikaci s rodinou a k vyhledání kvalifikované pomoci tak, aby stabilizoval situaci snížením splátek.
Linka pomoci je zaměstnancům k dispozici každý den od 8:00 do 20:00 a nabízí anonymní konzultace telefonicky, prostřednictvím SMS, WhatsApp, Viber nebo e-mailem. Tato služba je součástí uceleného balíčku benefitů a dalších aktivit společnosti Albert zaměřených na zdraví a spokojenost svých zaměstnanců, mezi které dále patří například Multisport karta, příspěvky na dopravu či podpora v oblasti výživy a zdravého životního stylu. Tato systematická péče o pohodu zaměstnanců se odráží na jejich vysoké spokojenosti s prací v Albertu, která se dlouhodobě pohybuje kolem 90 procent.
Zdroj: Albert Česká republika, s.r.o.
Praha, 9. května 2024