Společnost ASKO – NÁBYTEK, jeden z největších prodejců nábytku na českém trhu, oslavuje 30 let existence. Do nové dekády vstupuje s radikální změnou marketingové strategie, která je pro společnost revoluční v mnoha ohledech.
„Stěžejními body naší dosavadní strategie byly akční letáky s distribucí v místech našich prodejen na 14denní bázi společně s desetivteřinovými spoty zaměřenými na výhodné nabídky nábytku. V roce 2021 jsme, pro ASKO – NÁBYTEK poprvé v historii, upustili od takto vysoké frekvence distribuce a kompletně změnili i vizuální podobu našich letáků. Prodloužili jsme reklamní spoty a změny provedli i v OOH formátech,“ říká Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka společnosti ASKO – NÁBYTEK, která upozorňuje, že cílem společnosti je být dlouhodobě jedničkou v prodeji nábytku i v nabízených službách na českém trhu.
Jednou z největších změn je komplexní redesign i změna distribuce letáků, které budou nově obsahovat pouze třetinu původních artiklů, zbylé speciální akce budou komunikovány prostřednictvím on-line nabídek. „Zákazníci byli doposud zvyklí, že ve své schránce našli leták s novým akčním zbožím každých 14 dní. Od letošního roku to bude pouze jedenkrát za měsíc, a to ve zcela inovativním formátu, založeném na inspiraci. A právě inspirace je také ústředním motivem nově vzniklého čtvrtletníku o bydlení, kterým chceme zákazníkům přinášet nápady a rady, jak zařídit svůj domov, ale i reálné interiéry našich zákazníků, tipy interiérových designérů nebo rozhovory se zajímavými osobnostmi o jejich bydlení,“ upozorňuje marketingová ředitelka na nový formát, který bude vycházet ve velkorysém nákladu 820 000 ks (ČR) a 390 330 ks (SR) a bude distribuován, stejně jako leták, do domácností v okolí prodejen, ale i stálým zákazníkům a obchodním partnerům.
Změny jsou pro letošní rok plánované i ve využití televizní reklamy. Doposud ASKO – NÁBYTEK pracovalo s desetivteřinovými spoty vysílanými od čtvrtka do neděle. Nyní přechází k masivnější kampani, spoty budou nasazeny v průběhu celého týdne a budou v délce 30 vteřin. Pouze výjimečné akční nabídky budou komunikovány v původním formátu i čase. „Zároveň jsme chtěli být i díky spotům okamžitě a jasně rozpoznatelní od konkurence. Celou televizní komunikaci proto bude doprovázet podkresový chytlavý song, jehož plná verze bude v 30s spotech, v 10s akčních spotech pak zazní jeho útržky,“ vysvětluje televizní strategii Štěpánová s tím, že se společnost nově rozhodla investovat také do stanic Nova Group.
Další novinkou je i intenzivní OOH kampaň, která bude v letošním roce probíhat po celé 4 měsíce (leden, březen, květen, září) ve všech městech s prodejnami ASKO – NÁBYTEK. „Zvolili jsme mix formátů, od billboardů a bigboardů přes CLV ve venkovním prostoru i metru až k QS foliím na MHD,“ uzavírá plán letošní strategie Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka společnosti ASKO – NÁBYTEK.
V průběhu celého roku pak plánuje ASKO – NÁBYTEK standardní on-line kampaně a další marketingové akce pro své zákazníky, například ranní soutěže na Evropě 2. Na webu www.asko.cz vznikla také narozeninová podstránka INSPIRACE, kde budou postupně publikovány inspirativní texty k vybavení domova. Samozřejmostí jsou pak celoroční speciální akce na prodejnách i e-shopu.
Zdroj: Romana Francková, PR Consultant
Praha, 11. ledna 2021