Největší internetový prodejce Alza.cz testuje opakovaně použitelný přepravní obal společnosti RepeteBox. Chce tak podpořit myšlenku mladých inovátorů, kteří vyvinuli speciální schránku na přepravu zboží. Měkkou obálku vyrábí ve spolupráci s chráněnými dílnami na Moravě a použít ji lze i stokrát. Alza jde však ještě o krok dál a v rámci odpovědného podnikání jedná o možnosti zpracovat tímto způsobem i své vyřazené reklamní plachty.
Mladí inovátoři přinesli na trh speciální přepravní obal, který zaujal i management společnosti Alza.cz. Znovu a znovu použitelná obálka může při zachování ochrany zboží před poškozením v mnoha případech nahradit neskladné krabice a uspořit místo. Navíc je díky své speciální úpravě určena ke zpětnému odběru: v obálce je jazyk, na který se nalepí vytištěná zpětná adresa pro vrácení, další možnost je zboží přímo před zákazníkem z obálky vyjmout a vzít si ochrannou schránku ihned zpět.
„V Alze se vždy snažíme podpořit tu správnou věc – a mladým nadšencům s konkrétními inovativními nápady opravdu fandíme. V oběhu může jediný takový obal nahradit i 100 klasických jednorázových poštovních obálek – tím se značně zredukuje odpad a šetří se nejen přírodní zdroje, ale i ty finanční,“ uvádí Aleš Zavoral, předseda představenstva Alza.cz, a dodává: „Pilotní testování právě probíhá v Bratislavě a naši slovenští zákazníci na vratné obálky reagují velmi pozitivně.“
„Jsme parta mladých lidí, kterým není jedno, co po nás zůstane. Kolik vytvoříme odpadu a co s ním uděláme. Sami často nakupujeme online. Je to rychlé, pohodlné a přehledné. Vrásky na čele nám ale dělá množství odpadu, které s e-shopy mnohdy souvisí. Obaly, které jsou často jen na jedno použití, rychle splní svůj účel a končí v popelnici. Proto jsme se rozhodli vyvíjet znovupoužitelné obaly, které lze používat pořád znova a znova,“ uvedl Richard Bystřický, CEO RepeteBoxu.
Firma momentálně jedná o zrecyklování vyřazených reklamních plachet pro tyto účely. V blízké době se tak může stát, že zákazník dostane své zboží v RepeteBoxu s obřím okem či rukou Alzáka. Použití podobných smysluplných inovací může e-shopům přinést razantní snížení ekologické stopy, úsporu zdrojů, ale i snížení nákladů na obalový materiál v porovnání s jednorázovými produkty. Start-up má zatím v nabídce dva rozměry obálek – 7 a 14 litrů.
Zdroj: Alza.cz a.s.
Praha, 8. srpna 2019