Albert v Nizozemsku zkouší další technologickou inovaci ve světě maloobchodu, která zlepší nakupování pro zákazníky. Nizozemský supermarket Albert začal testovat robota, který dokáže bez cizí pomoci doručit nákup z obchodu přímo až k zákazníkovi. Vše za pomoci mobilní aplikace.
Robot umí najít správnou trasu díky speciální virtuální mapě. Senzory zajišťují, že se dokáže vyhnout jakýmkoliv překážkám. Vzhledem k pohybu v oblasti s vysokou koncentrací lidí je jeho rychlost omezená na osm kilometrů za hodinu. To odpovídá pomalejšímu běhu. Novinka, která je vyvíjena ve spolupráci s technologickou společností TeleRetail, dostala jméno Aitonomi.
Testování se odehrává v rámci technologického kampusu v Eindhovenu, kde sídlí přes 185 technologických společností, institucí a start-upů. Podnikatelé, výzkumníci, studenti i ostatní návštěvníci a zaměstnanci si mohou pomocí mobilní aplikace objednat nákup z místního supermarketu Albert Heijn. Pracovníci prodejny pak vybrané produkty umístí do robota, který se vydá za zákazníkem lokalizovaným právě prostřednictvím aplikace. Zákazníci tak mohou nerušeně pracovat či studovat, zatímco oběd, svačina či drobný nákup míří přímo k nim. Když robot dorazí k zákazníkovi, ten ho může otevřít pouze pomocí mobilní aplikace.
Zdroj: Albert Česká republika, s.r.o.
Praha, 27. července 2019