Až 400 000 tun kakaa ročně – to je objem, který jeden z největších světových výrobců cukrovinek, krmiv pro domácí zvířata a potravin spotřebuje k výrobě oblíbených značek, jako jsou Snickers, Mars nebo M&M’s. Kakao je hlavní ingrediencí čokoládových tyčinek a cukrovinek společnosti Mars, produktů velmi oblíbených u českých spotřebitelů. Ale je to také ingredience, na které závisí život a prosperita mnoha farmářů a farmářských komunit.
To je také důvod, proč Mars investuje do strategie „Kakao pro budoucí generace“, která se zaměřuje na zodpovědné chování i na zajišťování modernějších a udržitelnějších dodavatelských řetězců kakaa. Tato strategie zahrnuje rozsáhlou práci v oblasti vědy týkající se pěstování kakaa, představování nejnovějších zemědělských technik farmářům a pomoc při posilování postavení žen a komunit pěstitelů kakaa při aktivitách spojených s ochranou dětí a lesů.
Země jako Pobřeží slonoviny a Ghana – kde se vyrábí více než 65 % produkce kakaa – jsou obzvláště postiženy dopady odlesňování a změny klimatu. Mars se zavázal, že do roku 2025 ve svém dodavatelském řetězci pro celou produkci kakaa zamezí odlesňování. Společnost se zaměřila na zvyšování relevantních informací o původu této suroviny, či na pomoc zemědělcům vypěstovat více kakaa na stávající zemědělské půdě a na výsadbu dalších stromů, které mohou poskytnout potravu (například jako je ovoce, olej, léky, příjem ze dřeva či stín pro kakaové rostliny).
„Zapojení kakaových komunit do zastavení a zvrácení dopadů odlesňování vyžaduje komplexní přístup, počínaje zemědělským vzděláváním. Jsme hrdí na to, že můžeme říct, že s podporou Marsu v roce 2020 farmáři vysadili téměř 1 milion nekakaových stromů a tyto komunity vykázaly řadu benefitů, jako jsou stabilizované výnosy a alternativní zdroje příjmů,“ komentuje Jan Sikora, generální manažer pro český trh.
Nyní se spotřebitelé v České republice mohou také dozvědět, že více než 43 % kakaa použitého jejich oblíbeným výrobcem, bylo v roce 2020 vysledováno na úroveň jednotlivých farem, což snižuje rizika negativního dopadu na životní prostředí. To je benefit, který zajisté přidá na skvělé chuti produktů. Prostřednictvím partnerství společnost vyškolila a upozornila téměř 115 000 farmářů na ochranu lesů – což je nárůst o 154 % ve srovnání s rokem 2019. Společnost také spolupracuje s WWF, Cocoa & Forests Initiatives, World Cocoa Foundation a technickými specialisty z řady dalších nestátních neziskových organizací a udržitelných skupin, aby zajistily, že její strategie „Kakao pro budoucí generace“ a další programy mají významný a udržitelný dopad na zapojené komunity.
Zdroj: Společnost Mars
Praha, 21. listopadu 2021