Český výrobce světlovodů Lightway vygeneroval v roce 2019 obrat přes 65 mil Kč a meziročně vyrostl o 63 %. Na rok 2020 plánuje posílit pozice zejména na arabských a amerických trzích. Světlovody, které jsou založeny na patentovaném řešení a použití českého křišťálu, vyváží Lightway nejvíce do zemí Evropské unie, na Blízký východ a do USA.
Vedle bytů a rodinných domů dnes světlovody žádány také pro kancelářské budovy, školy a školky. V České republice má společnost Lightway, jako specializovaná firma ve svém oboru, více než 40% podíl na celkovém trhu světlovodů a je jedničkou. Z realizací v roce 2019 stojí za zmínku zejména zakázky pro automobilový průmysl, zejména pro Škoda Auto anebo pro autosalony firmy BMW. Firmě se také daří získávat lukrativní zakázky ve Spojených arabských emirátech a Saudské Arábii, kde buduje přirozené osvětlení jak v rezidencích, tak i ve školách či například letištních halách.
„Daří se nám prosazovat nejen v českém prostředí, ale také v zahraničí, a v posledních letech zejména arabském světě, kde jsme v roce 2019 vykázali růst. Úspěch je postaven na kombinaci umělecké hodnoty českého křišťálu a také na patentované technologii Lightway Blue Performance, která zajistí že ve světlovodu nekondenzuje voda. To je v prostředí v extrémními letními teplotami pro naše technologie klíčové,“ vysvětluje Jakub Brandalík, zakladatel a ředitel společnosti Lightway.
Světlovody sbírají denní světlo na střeše, fasádě, terase nebo třeba na chodníku či zelené střeše, a následně jej vedou do interiéru speciálním vysoce reflexním tubusem, který vyúsťuje na stropě nebo stěně místnosti, kterou je třeba prosvětlit. Díky tomu proudí do interiéru nepozměněné světlo s minimálními ztrátami a maximální intenzitou.
Zdroj: ASPEN.PR s.r.o.
Praha, 14. ledna 2020