Rychlá doba vyžaduje pohotové vyhledávání informací. Rychlost načítání webových stránek tak získává na významu i v hotelnictví a gastronomii. MAKRO Cash & Carry ČR představilo novou digitální platformu DISH určenou pro gastronomické provozy, nabízí nástroje pro komunikaci se zákazníky, zaměstnanci nebo tvorbu webových stránek.
Podle společnosti Google uživatelé internetu obecně preferují nebo dokonce vyžadují, aby se webová stránka otevřela do tří vteřin. Čím je prodleva v načítání stránky delší, tím větší je šance, že uživatel stránku ani neotevře a raději zaměří svou pozornost jinam. Pro pohodlné prohlížení webu je také podstatná optimalizace pro mobilní zařízení, protože lidé stále více používají pro aktivity na internetu mobilní telefony.
Tyto požadavky uživatelů na webové stránky se nevyhýbají ani segmentu hotelnictví a gastronomie. Společnost MAKRO, která se dlouhodobě zaměřuje na podporu podnikání svých zákazníků, proto představila novou platformu digitálních nástrojů DISH. Ta poskytne podnikatelům na jednom místě balíček služeb zaměřených na propagaci podniku, služby hostům a automatizaci provozu. Tyto nástroje jsou plně integrované, přístupné z jednoho místa a pomáhají svým uživatelům zvyšovat tržby, šetřit náklady a čas.
„Při tvorbě globální platformy DISH jsme na úrovni centrály společnosti spolupracovali s řadou expertů na gastronomii, kteří nám pomohli vytvořit první tři nástroje, usnadňující podnikatelům každodenní práci i komunikaci se zákazníky či zaměstnanci,“ komentuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO.
V současnosti najdou podnikatelé na platformě DISH plánovač směn, rezervační systém pro zákazníky a nástroj pro tvorbu gastronomického webu. „Do budoucna pak hodláme tuto platformu rozšířit o další nástroje, jako je pokladní systém, nástroj pro skladové hospodářství nebo finanční analytiku,“ dodává Romana Nýdrle. Všechny nástroje jsou plně integrované a je možné je přehledně spravovat z jednoho zařízení.
České gastronomické podniky válčí s provozem webových stránek
Společnost MAKRO v letošním roce realizovala průzkum mezi 10 000 zákazníky z oblasti hotelnictví a gastronomických provozů (tzv. HoReCa segment) ve kterém se mimo jiné zaměřila i na rychlost jejich webových stránek a další funkcionality. Průzkum ukázal, že více než čtvrtina (27 %) současných HoReCa webů není optimalizovaná pro mobilní telefony. Pouhých 17 % webů mělo přehledný obsah a nepříliš optimisticky vyznívá i rychlost odezvy webových stránek, ať už je uživatel prohlíží na počítači nebo na mobilu. Při prohlížení obsahu na mobilním telefonu mělo téměř 40 % webů problémy s rychlou odezvou, v případě internetového prohlížeče na počítači to bylo necelých 30 %.
„Průzkum s takto velkým počtem zákazníků ze segmentu HoReCa nám zajistil relevanci získaných dat pro český gastronomický průmysl a zároveň nám ukázal, na které body bychom se měli zaměřit, pokud jde o tvorbu webů. V rámci platformy DISH si tak mohou naši zákazníci mimo jiné snadno vytvořit nový web, který bude optimalizovaný pro mobilní telefony, bude mít rychlejší odezvu a bude lépetrukturovaný,“ říká Pavel Suchánek, manažer Hospitality Digital MAKRO.
Zdroj: MAKRO Cash & Carry
Praha, 4. srpna 2019