Síť prodejen Žabka se snaží pružně reagovat na vývoj trhu a rozhodla se uvolnit své podnikání i pro společnosti s ručením omezeným. Změnu zdůvodňuje velkým zájmem právě o tuto formu spolupráce. Nové zájemce o spolupráci jistě potěší i fakt, že vstupní poplatky pro rozjezd vlastního podnikání jsou jen v řádech desítek tisíc korun. Navíc mají stálou podporu a zázemí silného a spolehlivého partnera.
Žabka představuje síť prodejen nabízející svým zákazníkům veškeré základní potraviny pro každodenní spotřebu, tj. pečivo, mléčné výrobky, zeleninu, ovoce, pochutiny a nápoje atd. Vedle běžného potravinářského sortimentu nabízí obchody Žabka i pestrou paletu doplňkových služeb jako jsou: platby složenek, dobíjení mobilu, bezkontaktní platby, prodej losů nebo terminály Sazka.
Nabídku služeb a produktů se snaží Žabka neustále doplňovat, platí to i v případě podmínek pro podnikání ze strany franšízantů. „Nově s námi může podnikat kromě fyzické osoby také společnost s ručením omezeným. Nabízíme naše zkušenosti a pomoc se zásobováním pro stávající prodejny potravin de facto formou „tichého společníka“. Podnikatel si tak může zachovat svou identitu,” vysvětluje Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka.
Zájem ze strany stávajících i nových franšízantů po této změně ještě výrazně vzrost. „Nyní probíhají jednání jak se zájemci interních franšízantů, tak se nám ozývají externí zájemci s již existujícími společnostmi,” doplňuje Radim Lunda.
Žabka se snaží maximálně pomáhat svým partnerům a minimalizovat jejich rizika a zvyšovat jejich ekonomické výsledky, zároveň je tím minimalizováno riziko společného podnikání. „V tomto směru jsou tak námi nabízené podmínky a vstupní náklady bezkonkurenční na českém trhu. Jedná se především o minimální vstupní náklady pro všechny možné kombinace podnikání v síti Žabka,” dodává Radim Lunda. Nevratný vstupní poplatek činí 10 000 Kč a vratná jistina je ve výši 20 000 Kč. Společně se skládají před samotným převzetím provozovny.
Svým franšízantům nabízí pak plně vybavené prodejny včetně softwaru. Navíc zajistí veškeré zásobování a odbornou podporu a pomoc. To je i důvod, proč jsou tyto obchody stále častěji vyhledávány jako ideální podnikatelská příležitost. Na straně franšízanta je pak zajištění personálu prodejny. Franšízant by se měl aktivně zapojovat do dění na obchodě a starat se o běžný provoz prodejny, tedy kontrolovat zboží a jeho umístění, čistotu na prodejně, chování personálu a samozřejmě finanční stránku provozovny.
Základní podporu franšízantům v síti poskytuje centrála Žabky, která zahrnuje 30 zaměstnanců, kteří pomáhají s péčí o provozovny od A do Z. Každodenní problémy mohou franšízanti řešit s regionálními manažery.
Žabka v současnosti nabízí dva modely spolupráce tzv. COFO a FOFO. V případě principu COFO prodejnu a veškeré její vybavení zařídí centrála franšízy Žabka. Prodejnu také vybaví veškerým zbožím, které průběžně doplňuje. V případě spolupráce na tzv. FOFO principu je franšízant ve vlastním objektu a o vybavení prodejny se může postarat sám nebo jej opět zařídí Žabka. Forma úhrady za zařízení je pak otázkou dohody. To samé platí i v případě zásobování, kdy lze opět využít výhodných dodavatelských podmínek Žabky.
Standardní velikost prodejny Žabka se pohybuje od 90 do 110 m2, což je i ideální rozměr pro rozmístění veškerého zboží, které zákazník potřebuje k denní spotřebě.
Zdroj: Tesco Stores ČR a. s.
Praha, 12. prosince 2018