Společnost Jan Becher Pernod Ricard (JBPR) výrazně posiluje vývoz unikátního bylinného likéru Becherovka. Díky růstu prodejů v tradičních zemích se její export za fiskální rok 2018 meziročně zvýšil o 8 % a dosáhl rekordního objemu v historii značky, když překročil 3,6 milionu litrů.
Zároveň se JBPR nově soustředila na expanzi Becherovky západním směrem a v tomto úsilí hodlá intenzivně pokračovat.
Becherovka se dnes vyváží do více než 40 zemí světa a ve většině z nich se prodává prostřednictvím firem ze skupiny Pernod Ricard. „Velmi dobrou pozici má Becherovka v tradičních exportních zemích, jakými jsou Slovensko, Rusko, Německo a Ukrajina. Spolupráci na těchto trzích budeme samozřejmě rádi nadále prohlubovat. Zároveň jsme se rozhodli rozšířit naši exportní politiku a zaměřit se na expanzi Becherovky západním směrem. Tam je sice kategorie bitterů velmi silná, ale věříme v úspěch Becherovky kvůli její chuťové unikátnosti a mnohostrannému využití. K našim současným prioritám patří země jako USA, Kanada, Velká Británie a Nizozemí. Ve spolupráci s lokálními pobočkami Pernod Ricard jsme se na těchto trzích rozhodli pro spolupráci s třetími stranami.“ komentuje změny v exportní politice generální ředitelka JBPR Miroslava Simová.
Přestože je na nových trzích konkurence v kategorii hořkých likérů velká, Becherovka si věří. Stojí za ní tradice výroby dlouhá 210 let, specifická chuť obsažených bylin a pověst jejích pozitivních účinků na trávení.
„Becherovka je hořký likér s mnoha způsoby použití. V zemích, kde je dlouhodobě populární, ji spotřebitelé nejčastěji pijí ze skleněných “panáků“ nebo z tradičního porcelánového „kalíšku“. Dobře se páruje s jídlem i pivem, doporučuje se i jako skvělý digestiv. I v zahraničí znají český vynález BeTon neboli mix Becherovky, toniku a plátku citronu, který se proslavil hned při své premiéře na mezinárodní světové výstavě EXPO v Montrealu v roce 1967. V Rusku si s oblibou do Becherovky dávají plátek pomeranče,“ přibližuje její variabilitu Tomáš Radil, globální manažer značky Becherovka.
„Mnohostranný charakter činí z Becherovky zajímavou ingredienci pro moderní mixologii. Proto je náš likér oblíbený barmanskou komunitou nejen v zavedených trzích, ale i v zemích jako USA, Velká Británie, Austrálie a Singapur, kde tamní podniky udávají světové trendy. Úspěch Becherovky v takových barech pomůže značku dostat do širšího povědomí,“ doplňuje Tomáš Radil.
Zdroj: AMI Communications
Praha, 23. listopadu 2018