Nákupní centrum Freeport Fashion Outlet se sídlem v Hatích na Znojemsku pokračovalo také v loňském roce ve svém růstu. Tržby celého centra, ve kterém si zákazníci mohou vybrat z více než 250 světových módních značek v 75 obchodech, meziročně narostly přes 13 % na 1,7 miliardy korun. Celkový počet návštěvníků dosáhl v uplynulém roce kolem 1,9 milionů a ve srovnání s předcházejícím obdobím se zvýšil o přibližně 7 %.
Podle ředitele centra Jana Procházky jde o historicky rekordní výsledek. „Vedle široké nabídky oblečení a módních doplňků předních světových značek stojí za úspěchem především zlepšovaní kvality nabízených služeb a zážitků spojených s nákupy. Ostatně v loňském roce jsme investovali do infrastruktury, modernizace stávajících či nových obchodů přibližně dvě desítky miliónů korun,“ uvedl Jan Procházka s tím, že významnou investicí bylo například vybudování kruhového objezdu pro pohodlnější a bezpečnější příjezd na hlavní parkoviště u centra, jehož kapacita byla zároveň navýšena z původních 1 000 na 1 400 parkovacích míst.
Pozitivní výsledek centra nezvrátilo ani zákonem dané omezení prodejů o vybraných svátcích, které začalo platit právě v loňském roce. „Nicméně dopad tohoto opatření jsme pocítili, protože tržby ve dnech státních svátků patří mezi výrazně nadprůměrné,“ uvedl Jan Procházka, podle kterého se jím kritizovaná norma projeví v plné síle v letošním roce.
Nové obchody světových značek
V minulém roce přibylo v centru i několik nových prodejen mezinárodních značek jako například: Desigual, Armani a Versace Jeans, Hervis, M2 Shoes, Nuna Lie, Kennet Street, Wellensteyn. Nové značky se představily už i letos, například známá módní značka Pierre Cardin nebo došlo k významnému rozšíření prodejní plochy obchodů Tom Tailor. „Zároveň plánujeme rozšířit i nabídku restauračních zařízení. Poptávka po stravovacích službách v nákupních centrech trvale roste a my chceme s tímto trendem přinejmenším držet krok,“ doplnil ředitel centra Jan Procházka.
Soutěže a prodejní akce jsou v kurzu
Loňské zkušenosti centra také ukazují, že jsou mezi spotřebiteli stále velmi oblíbené i speciální nákupní akce, které jsou spojeny nejen se slevami, ale i aktivitami přinášejícími návštěvníkům centra zážitek a zábavu. Největší zájem byl o zářijovou nákupní událost roku tzv. Late Night Shopping s účastí téměř
dvaceti tisíc návštěvníků. Z pohledu dosažených tržeb byl tradičně nejúspěšnější prosinec. Nejvyšší návštěvnost pak patřila červenci, kdy navíc došlo k meziročnímu růstu v počtu návštěvníků o 21 %. „Čeští turisté se totiž zvykli při své cestě na dovolenou k moři zastavit za nákupy v našem centru,“ doplnil ředitel Jan Procházka.
Jak fungují outletová centra
Koncept outletových center vznikl v USA a poté se rozšířil do Evropy. Zákazníci si v nich mohou nakoupit oblečení předních mezinárodních značek za cenu vždy alespoň o 30 % nižší. V nabídce je zboží, které se již nevyrábí nebo bylo vyprodáno. K mání jsou ale i značky oděvů, které se v dané zemi třeba ani neprodávají.
Zdroj: Freeport
Praha, 12. července 2017