Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovname.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, spouští jako první a jediný subjekt přímé datové napojení (API) České pošty.
Díky němu mohou e-shopy již nyní přenášet data k zásilkám expedovaným přes ČP zcela automaticky. E-shopům toto rozšíření umožní zrychlit expedici zásilek přes ČP, tisk štítků a sledování zásilek ve vlastní administraci e-shopu, snížit chybovost na 0 % a výrazně snížit náklady na pracovníky expedice zásilek.
Česká pošta jde e-shopům naproti. Připravuje přímé datové napojení (API). Díky němu bude na ČP možné přenášet data k zásilkám automaticky. E-shopy se nebudou muset přihlašovat do online podání a ani s daty jinak pracovat. Data jednoduše odešlou přímo do systému České pošty.
„O tomto rozšíření se diskutuje a spekuluje už několik let. Nyní je to realitou. Proto se nelze divit, že každý, kdo expeduje pomocí České pošty, na tuto funkci netrpělivě čeká. To, že čas jsou peníze, platí v oblasti e-commerce a v logistice obecně snad ještě víc než kdekoli jinde. Máme velkou radost, že nyní mohou naši klienti zefektivnit systém expedice také u zásilek přes Českou poštu a šetřit tak svůj drahocenný čas a peníze,“ říká Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz.
Česká pošta jako taková umožní automatické zasílání v roce 2017. API ČP lze ale začít využívat už nyní pomocí agregátoru přepravních služeb Balikobot.cz. Testování probíhalo ve spolupráci s touto službou, proto může Balíkobot.cz umožnit napojení s předstihem.
Balíkobot zajišťuje e-shopům automatickou expedici zásilek a přímé napojení do deseti přepravních služeb, kterými jsou Česká pošta, PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zasilkovna, Uloženka, TOPTRANS a Pošta bez hranic. Také podporuje dalších více než 100 aktivních služeb přepravců, mezi kterými jsou balíkové přepravy, paletové přepravy, odběrná místa, ale i zasílání do celé EU. K realizaci přímého napojení lze využít jeden z 22 připravených modulů v ERP systémech nebo systémech pro tvorbu internetových obchodů, případně se lze napojit přímo.
„Balíkobot je pro nás velmi kvalitní a inovativní technologický partner, který našim e-shopům pomáhá zrychlit a zefektivnit expedici zásilek. Expedice se stává mnohem rychlejší, přehlednější a je prováděna přímo z administrace Shoptet.cz. Naším cílem je pokračující zkvalitňování služeb a spokojený zákazník. Oba tyto cíle služba Balikobot.cz zcela naplňuje,“ říká Miroslav Uďan, majitel jednoho z největších tvůrců internetových obchodů u nás Shoptet.cz
„Uživatelé našeho ERP systému HELIOS Orange a HELIOS Easy mají díky Balíkobotu možnost přímého napojení do většiny nejvýznamnějších přepravních služeb v ČR, což jim díky automatické expedici, tisku štítků a sledování zásilek výrazně šetří čas a náklady. Druhým výrazným přínosem je, že expedient vše řeší ze známého prostředí HELIOS a nemusí vstupovat do systémů přepravců. Tím je jeho práce mnohem efektivnější,“ říká Iva Mottlová, specialista integračních řešení HELIOS.
Zdroj: ACCEDO Czech Republic a Slovakia Communications s.r.o.
Praha, 5. října 2016