Společnost Ahold dnes oznámila velmi silný začátek nového roku, který je odrazem dobrých výsledků na všech trzích, kde působí. Čisté tržby dosáhly výše 11,8 miliardy eur, a to díky vynikajícímu výkonu prodejen a pokračujícímu nárůstu online tržeb, lepší ziskovosti a silnému toku volných peněžních prostředků.
Generální ředitel společnosti Ahold Dick Boer komentoval úspěchy společnosti slovy: „V prvním čtvrtletí se nám podařilo plnit vytyčené strategické cíle a dosáhnout dobrého provozního i finančního výsledku. I nadále se budeme zaměřovat na poskytování nejlepších služeb pro naše zákazníky a také na realizaci programu Simplicity tak, abychom mohli investovat do našich kvalitních lokálních značek a nabízeli zákazníkům ještě lepší kvalitu a přinášeli další inovace.
Na nizozemském trhu jsme i nadále dosahovali silného růstu identických tržeb, a to zejména díky tomu, že zákazníci pozitivně reagují na průběžná vylepšování našich prodejen, sortimentu i služeb. Naše online obchody bol.com a ah.nl vykázaly v tomto čtvrtletí vynikající růst čistých spotřebitelských tržeb přes 30 %. Ve Spojených státech jsme si také vedli dobře a nadále investovali do naší nabídky pro zákazníky, včetně zavedení zcela nových oddělení pečiva. Peapod vykázal dvojciferný růst a dále rozšířil svou zákaznickou základnu v New Yorku. Těší nás i výborné výsledky v České republice, kde se dále zlepšoval vývoj tržeb v bývalých prodejnách SPAR.
Podařilo se nám mimo jiné pokročit v navrhované fúzi se společností Delhaize, která by měla být dokončena v polovině roku 2016. Společná práce na tomto cíli nás utvrzuje v přesvědčení, že zmiňovaná fúze z nás vytvoří lepšího a inovativnějšího prodejce, který svým zákazníkům, pracovníkům i akcionářům přinese vyšší přidanou hodnotu.“
V české republice vzrostly čisté tržby o 0,4 % na 528 milionů eur při konstantních devizových kurzech. Na tomto výsledku se odrazil požadovaný odprodej pěti prodejen v třetím čtvrtletí roku 2015 v důsledku akvizice sítě SPAR. Tržby mimo prodej pohonných hmot vzrostly při konstantních devizových kursech o 1,1 % oproti prvnímu čtvrtletí roku 2015.
Identické tržby mimo pohonných hmot vzrostly o 0,7 % díky pokračujícímu silnému výsledku našich supermarketů a implementaci konceptu Favorite v bývalých prodejnách SPAR. Tento koncept byl příznivě přijat našimi zákazníky.
Základní marže v České republice se zlepšila na 1,1 %, a to i přesto, že je ovlivněna spoustou akčních nabídek našich konkurentů z maloobchodního prostředí. Na českém trhu se Albert dokázal odlišit dvěma úspěšnými kampaněmi pro zákazníky, loajalitní akcí na nádobí značky Berndes a Albertovou zahrádkou, která umožnila zákazníkům pěstovat bylinky v domácím prostředí.
Korporátní centrum
Náklady korporátního centra činily 37 milionů eur, což je oproti předchozímu roku nárůst o dva miliony. Bez pojistných aktivit se náklady zvýšily na 32 milionů eur, zatímco v předchozím roce to bylo 30 milionů.
Výhled
Očekáváme, že základní provozní marže se bude ve všech našich segmentech v roce 2016 vyvíjet stejným způsobem jako v roce 2015, tedy mimo potenciální dopad fúze se společností Delhaize.
Hlavní ukazatele za první čtvrtletí 2016:
- Tržby dosáhly hodnoty 11,8 miliardy eur, což představuje nárůst o 4,3 %, (nárůst o 3,5 % při konstantních devizových kursech)
- I nadále se zvyšovaly tržby online služeb; čisté spotřebitelské tržby vzrostly při konstantních devizových kursech o 27,4 %
- Základní provozní marže činila 3,8 % (v prvním čtvrtletí roku 2015 činila 3,5 %)
- 15,1 % nárůst základního provozního zisku (14,7 % při konstantních devizových kurzech)
- Silné volné peněžní toky ve výši 287 milionů eur (Q1 2015: 186 milionů eur)
- Program Simplicity a pokračující kontrola nákladů přispěly k vyšší ziskovosti
- Oznámená fúze s Delhaize pokračuje dle plánu a směřuje k dokončení v polovině roku 2016
Zdroj: AHOLD Czech Republic, a.s.
Praha, 2. června 2016