Na základním lyžařském vybavení je možné ušetřit 10 000 Kč. Dosavadní nedostatek sněhu na horách vede obchodníky k výraznému zlevňování zimního a lyžařského vybavení. Za akční ceny je možné pořídit nejen lyže, ale také oblečení a další lyžařské doplňky, jako jsou brýle, rukavice či helmy.
Slevy dosahují až 60 % a mohou se pohybovat i v řádech několika tisíc korun. Vyplývá to z analýzy, kterou připravila společnost Česká distribuční na základě letákových slevových akcí obchodních řetězců (Alpine PRO, Hervis, Insportline, Intersport a Sportisimo).
„Období jarních prázdnin, tedy únor a první polovina března, bývalo tradičně obdobím, kdy rodiny vyrážely i s dětmi na hory věnovat se zimním radovánkám. V posledních letech ale sníh nepřichází a zájem o lyžařské a běžkařské vybavení není tak vysoký, jak býval. Obchodníkům proto nezbývá, než přilákat zákazníky na výrazné slevy, které v průměru dosahují 40 %, výjimkou však nejsou ani slevy vyšší,“ uvádí ředitel České distribuční Petr Sikora.
Nejvyšší slevy již tradičně připadají na sportovní oblečení a lyžařské doplňky. Při správném výběru obchodu může zákazník například za lyžařské kalhoty ušetřit i 3 100 Kč (62 %). Podobně může zákazník za polovinu ceny pořídit lyžařskou bundu, obuv na lyže se slevou 44 % nebo helmu (43 %). Velké slevy ale nabízejí obchodníci i na lyže samotné, v průměru se prodávají se slevou 5 869 Kč (47 %), ale mezi akčními nabídkami lze nalézt i lyže o 8 700 Kč (54 %) levnější.
Zákazníci tak mohou při správné kombinaci slev z akčních letáků ušetřit poměrně vysokou částku. Díky akčním cenám je na lyžařském vybavení možné v průměru ušetřit 10 000 korun. Mezi základní lyžařské vybavení jsme zařadili: termo prádlo, zimní bundu, lyžařské kalhoty, lyžařskou obuv, rukavice, přilbu, brýle a lyžařský set.
Analýzu cen lyžařského vybavení provedla společnost Česká distribuční, která je největším distributorem reklamních letáků v Česku. Zdrojem informací byly letáky obchodních řetězců platné v únoru 2016.
Zdroj: Česká distribuční a.s.
Praha, 13. února 2016