Je to překvapivé, ale zhruba třetina lidí si po ukončení objednávky na online supermarketu Košík uvědomí, že jim chybí v nákupu některé z důležitých položek. A v každém čtvrtém případě jsou to dokonce právě ty, kvůli kterým se zákazník rozhodl nakoupit. A právě tento problém Košík nyní vyřešil: Chybějící položky bude možné do nákupu přidat i po uzavření objednávky. A to ještě několik hodin před příjezdem kurýra.
Přidat zapomenuté zboží k původní objednávce půjde jednoduše a rychle, a to hned dvakrát. Potraviny nebo potřeby pro domácnost stačí vložit do košíku (tentokrát nebude třeba hledět na jeho minimální hodnotu, stačí jediná položka) a pak ho jednoduše přiřadit k některému z nákupů, čekajících na doručení. Kurýr pak všechny položky přiveze spolu s hlavní objednávkou. A to bez jakéhokoli navýšení ceny za dopravu.
Stihnout doobjednat zboží půjde z logických důvodů pouze u nákupů, které ještě nevyrazily na cestu k zákazníkovi. Košíku se však podařilo tento čas snížit na úplné minimum, takže chybějící zboží je možné přidávat v určitých případech dokonce pouhé tři hodiny před doručením. U nákupů, které mají být doručeny zanedlouho, je garantováno alespoň 10 minut na doobjednání. V případě nákupů s doručením na druhý den nebo později půjde zpravidla doobjednat ještě několik hodin před příjezdem kurýra, a tím pak zákazník získává opravdu královský prostor na doplnění produktů, které mu v mezičase došly, nebo na ně prostě jen zapomněl.
“Když jsme se ptali zákazníků, jaká funkce jim na Košíku v současnosti chybí, odpověď byla jasná: specializovaná sekce s položkami, které kupují nejčastěji, online reklamace a možnost doplnění dalších položek k uzavřenému nákupu. První dvě přání jsme už v minulých měsících splnili a teď plníme to třetí,” zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz.
Košík přiznává, že se musí nejprve naučit, jakým způsobem budou zákazníci doobjednávky využívat. Proto na první týdny ponechá některá z omezení – doobjednávat bude možné zatím pouze na webu a u nákupů, které jsou placené u kurýra, ať už hotově nebo kartou, a každý zákazník bude moci vytvořit zatím dvě doobjednávky. V průběhu března pak rozšíří tuto možnost pro všechny typy plateb, a následně i přes mobilní aplikaci.
“Plánujeme udělat z doobjednávek naprostý standard. A až se s nimi naučíme bezchybně pracovat, rád bych také prodloužil limit k doplnění objednávky na maximum. Ať už se nemusí stávat, že lidé kvůli chybějícímu zboží dělají dva nákupy krátce po sobě,” zmiňuje Tomáš Jeřábek. “Upřímně to dělám i kvůli sobě – spadám totiž do té skupiny lidí, kteří začnou nakupovat kvůli chybějící zubní pastě a nakonec je to jediná položka, kterou zapomenou.”
Jak již bylo řečeno, doobjednávky jsou pro Košík již třetí inovací v krátké době. Loni na podzim to byla sekce Můj Košík, která pro každého zákazníka postaví “supermarket na míru”, v prosinci pak spustil pohodlné online reklamace pro případ, že nákup nebyl z jakéhokoli důvodu dokonalý, a zároveň zjednodušil všem zákazníkům poskytování zpětné vazby.
Zdroj: FYI Prague
Praha, 24. února 2022