IKEA má výdejní místa už ve 13 městech v Česku

IKEA se dlouhodobě snaží být pro zákazníky dobře dostupná a nabídnout jim možnosti pohodlného nakupování. Od loňského roku tak postupně rozšiřovala síť výdejních míst v regionech, kam si zákazníci mohou objednávat rozměrnější zásilky a ušetřit tak za dopravu. V srpnu na mapu těchto míst přibyla Jihlava, Ústí nad Labem, Karlovy Vary a celkem je těchto míst už třináct.

„Podařilo se nám pokrýt všechny klíčové oblasti, ve kterých nemáme obchodní domy a ze kterých k nám zákazníci míří na nákupy nejčastěji. Naše výdejní místa v Česku dohromady odbaví průměrně 600 objednávek týdně. Zákazníci je využívají především pro větší objednávky – průměrná cena objednávky je 6 400 Kč. Nejvíce objednávek směřuje na výdejní místa v Hradci Králové a Olomouci. Jsme moc rádi, že si naši zákazníci výdejní místa oblíbili,” říká Tamara Soukalová, manažerka projektu z oddělení logistiky IKEA Česká republika.

Hlavním benefitem při využití výdejních míst je úspora času i peněz. Ve srovnání s doručením přímo do bytu totiž zákazníci při využití výdejního místa zaplatí za službu výrazně méně. Například při objednání křesla STRANDMON zhruba polovinu, u kuchyně nad 200 kg ušetří zákazník za dopravu až tři čtvrtiny.

Ceny za službu jsou odstupňovány podle celkové hmotnosti zboží v objednávce. Začínají na 149 Kč pro objednávky do 15 kg a maximální cena za tuto službu je 699 Kč u objednávek, které přesahují 200 kg.

Zákazník, který si zboží objedná na webu IKEA.cz a zvolí si službu Klikni a vyzvedni, má u rozměrnějších zásilek na výběr možnost vyzvednutí právě na jednom ze třinácti výdejních míst. První z nich otevřela IKEA v červnu 2020 v Hradci Králové, pak následoval Liberec, Zlín, České Budějovice, Olomouc, Plzeň, Jihlava a Ústí nad Labem.

V Karviné, Havířově, Třinci, Frýdku-Místku a nejnověji také v Karlových Varech fungují mobilní výdejní místa. Výdej objednávek probíhá z přistaveného nákladního vozu na parkovištích u prodejen Tesco. „Mobilní výdejní místa nabízí flexibilní řešení, které se nám osvědčilo. Přináší řadu výhod – zákazníci například mohou spojit vyzvednutí svých objednávek s dalšími nákupy v přilehlých prodejnách, a ušetřit tak čas. Další výhodou je v době pandemie i bezpečnost – vše probíhá venku na čerstvém vzduchu,“ vysvětluje Tamara Soukalová.

Výdejní místa pro IKEA provozuje logistická společnost HRAL. “Jsme rádi, že zrovna my můžeme být klíčovým partnerem tohoto projektu. Vnímáme ho jako obrovský krok směrem k ještě větší spokojenosti zákazníků IKEA,” říká Aleš Hrdina, jednatel společnosti HRAL.

 

Zdroj: ADison

Praha, 29. srpna 2021