Prázdniny se pomalu ale jistě chýlí ke konci a je na čase začít myslet opět na školu. Před samotným začátkem nového školního roku je nezbytné zkontrolovat veškerou školní výbavu a případně dokoupit chybějící věci nebo nahradit ty nefunkční. Rodiče nejčastěji utratí za školní pro své ratolesti kolem 2000 korun. Nejvíce pro své ratolesti nakupují psací potřeby, sešity, výtvarné potřeby, věci na tělocvik a také školní batohy.
Rodiče dají na funkčnost, u dětí vítězí design
Vybrat správnou školní výbavu není snadná ani levná záležitost. Na trhu je nepřeberné množství značek a výrobků a vyznat se v nich dát někdy opravdu zabrat. O tom, jaká školní výbava se objeví v nákupním košíku, rozhodují nejčastěji rodiče společně s dětmi (72 %). Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti Tesco. Zatímco u dětí hraje prim vzhled a design, dospělí se rozhodují zejména na základě funkčnosti, kvality a ceny.
„Například u výběru školní aktovky nebo batohu se rodiče zaměřují primárně na ergonomické a bezpečnostní prvky, poté až následuje design,“ potvrzuje Anton Čižmárik, nákupčí papírenského sortimentu ve společnosti Tesco, a dodává: „Obecně se dá říci, že se zákazníci při výběru školních potřeb přiklánějí více ke kvalitnějším produktům, čemuž odpovídá i narůstající průměrná hodnota nákupu tohoto sortimentu.“
Téměř 70 % rodičů školáků v průzkumu společnosti Tesco uvedlo, že částka, kterou utratí za školní potřeby, nepřesáhne 2000 korun. Jen 11% dotázaných pak zmínilo, že za školní potřeby utratí více než 3000 korun. Pouze u 10 % respondentů je útrata nižší než loni. U zbývajících rodičů je pak přibližně stejná (50 %) nebo vyšší.
Školní výbavu každoročně doplňuje 65 % rodičů. Téměř pětina rodičů dokonce výbavu nakupuje každý rok znovu (19 %).
Nákupy podle školních seznamů
Školní potřeby rodiče nejčastěji nakupují s předstihem, ale s ohledem na akce prodejců (39%), Přibližně čtvrtina rodičů nakupuje potřeby až po začátku školního roku podle seznamů, které dostanou ze škol. „Rozšířený sortiment školních potřeb z kolekce Škola v mém stylu najdou zákazníci v našich obchodech již od začátku srpna. Nejvíce rodičů ale přichází vybavit své školáky v týdnu před začátkem nového školního roku a v prvních dnech školy, kdy děti dostanou seznamy potřebných věcí,“ uzavírá Anton Čižmárik.
Místem, kde nejčastěji potřeby pro školáky nakupují, jsou jednoznačně supermarkety či hypermarkety (62%). Ale ani ti, co preferují nákup z pohodlí domova, nepřijdou zkrátka. Letos poprvé zařadila oblíbená služba Tesco Potraviny on-line do své nabídky téměř 700 položek ze školního sortimentu. Bílo-modré dodávky vám tak kromě potravin dovezou i veškeré školní potřeby od školních sešitů, přes psací a výtvarné potřeby až po školní batohy.
„Neustále se snažíme zkvalitňovat a rozšiřovat nabídku našich služeb, věříme, že naši zákazníci ocení možnost širokého výběru školních potřeb, které máme aktuálně v nabídce,“ říká Peter Koubek, manažer e-commerce ve společnosti Tesco.
Děti si mohou zpříjemnit konec prázdnin při sledování úspěšného animovaného filmu “Konečně doma“, který je exkluzivně k dostání v obchodech Tesco. Při jeho zakoupení navíc získáte poukaz na 10% slevu na školní potřeby z nabídky obchodů Tesco.
* Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v červnu 2015. Účastnilo se jej 400 respondentů z řad rodičů.
Zdroj: Tesco Stores ČR a. s.
Praha, 20. srpna 2015