Online shop dm.cz slaví tři roky na českém e-commerce trhu

Společnost dm drogerie markt patří k nejdéle působícím drogeriím na českém trhu. Díky každoročně rostoucí oblibě mezi zákazníky proto není divu, že právě ona byla první, která spustila také svůj vlastní e-shop. Online shop dm.cz slaví tři roky.

Web dm.cz od svého počátku představuje kombinaci online magazínu a klasického e-shopu. Redakční příspěvky nabízejí pravidelné rozmanité informace ze světa krásy a péče, ale informují také o dění v síti drogerií dm. Obchod pak nabízí více než 11 600 produktů od 690 značek, které jsou k dostání v prodejnách a některé pak exkluzivně pouze online.

Původně byl online shop spuštěn v testovací fázi v únoru 2018, zákazníci jej ale mohli za plného provozu poprvé vyzkoušet až v březnu toho roku. „Internetový obchod dm.cz sice slaví své narozeniny, dárky ale dm drogerie rozdává nakupujícím. Do 7. dubna zákazníci v online shopu získají za nákup třikrát více bodů do věrnostního programu,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Online prodeji se v pandemii daří

Že má prodej drogerie přes internet svůj význam a také budoucnost, zřetelně ukázal příchod koronavirové krize v březnu 2020. „Se začátkem pandemie, tedy v březnu a dubnu loňského roku, jsme evidovali 200procentní nárůst online objednávek. Trend se pak nezměnil ani během celého roku, v období od začátku ledna do konce prosince 2020 jsme zaznamenali meziroční nárůst tržeb online shopu o 130 procent. A to i přesto, že prodej drogistického zboží v prodejnách nebyl zákonem omezen,“ podotýká Jiří Peroutka.

Přesunu výhradně do online prostředí se však zákazníci, kteří preferují kouzlo nákupů v kamenných obchodech, obávat nemusejí. Aktuálně je v České republice otevřeno 241 prodejen dm a stále přibývají další. Již existující prodejny jsou pak průběžně modernizovány a inovovány ke spokojenosti a pohodlí všech nakupujících.

Zajímavosti dm online shopu

Průměrná hodnota košíku se meziročně zvýšila o 19,9 %.
Průměrný počet výrobků na objednávku meziročně vzrostl o 17,23 %.
Více než polovinu objednávek si zákazníci vyzvedli v prodejnách dm.
Nejčastější platební metodou je dobírka.
Přes 30 % plateb platební kartou se realizovalo platební kartou MasterCard.

Nejprodávanější produkty patří do sortimentních kategorií:

  • krmivo pro zvířata,
  • papírový sortiment,
  • produkty péče o dítě,
  • velkoobjemová balení.

5 nejvyhledávanějších pojmů (období říjen 2020 – leden 2021):

  • adventní kalendář,
  • Balea,
  • sprchový gel,
  • alverde,
  • Purity Vision.

 

Zdroj: LESENSKY.CZ s.r.o.

Praha, 4. dubna 2021