Zásilkovna, přední česká logisticko-technologická firma, ukončuje k 31. lednu 2021 spolupráci se společností Česká pošta. Hlavním důvodem rozhodnutí o ukončení spolupráce je dlouhodobá nespokojenost s kvalitou služeb České pošty a neustálé jednostranné zvyšování jejích cen.
Zásilkovna zajišťovala pro Českou poštu službu takzvané první míle. Internetové obchody tak mohly podávat zásilky určené pro doručení Českou poštou na kterémkoliv výdejním místě Zásilkovny v ČR a Zásilkovna poté tyto zásilky konsolidovala a předávala Poště na jejích hlavních třídících depech. V roce 2020 takto Zásilkovna České poště předala 600 000 zásilek.
„Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili. Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení, čímž bychom se dostali na zcela nepřijatelné podmínky s ohledem na roční počet zásilek, které jsme České poště předávali,” říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.
Analýza Zásilkovny, kterou si udělala po ukončení vánoční sezóny 2020, navíc ukázala naprosto nevyhovující kvalitu služeb České pošty. Ze statistik totiž vyplynulo, že Česká pošta doručila v uplynulém roce 2020 v režimu D+1 jen necelých 15 % zásilek, které Zásilkovna předala České poště k přepravě na adresu.
„Nespokojení zákazníci se pak právem obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst spolehlivého a kvalitního logistického partnera. V rámci naší široké sítě výdejních míst jsme i v době před Vánoci oproti tomu doručovali do druhého dne 97 procent zásilek. Ze strany České pošty jsme navíc postrádali proaktivní a partnerský přístup, bylo tomu spíše naopak. Česká pošta ve vánoční sezóně navíc veřejně prezentovala lživé informace poškozující naši značku. V takovémto partnerství nebylo možné dále setrvat, a byli jsme proto nuceni přijmout rozhodnutí o jeho ukončení,” dodává Simona Kijonková.
Ukončení spolupráce s Českou poštou oznámila Zásilkovna všem svým partnerům a klientům. Konec spolupráce s Českou poštou nebude mít pro zákazníky Zásilkovny poptávající službu doručení na adresu negativní důsledky a mělo by naopak vést ke zlepšení služeb a vyššímu zákaznickému komfortu.
Zdroj: Zásilkovna
Praha, 13. ledna 2021