Podle nejnovější zprávy CBRE přišlo do České republiky od roku 2010 třináct luxusních značek a 15 brandů zaměřujících se na vyšší cenovou kategorii a business.
Většina luxusních značek pochází z Evropy a zaměřuje se na módu a módní doplňky, jako Fendi nebo Jimmy Choo. Kromě nich na trh pronikly i americké značky Tiffany & Co. a Dolce Gabbana. Do konce roku zahájí prodej značky COS a Stuart Weitzman.
Praha je pro většinu značek mířících na vyšší cenovou třídu a luxus, které chtějí expandovat do regionu střední a východní Evropy, jednoznačnou volbou. „Je to dáno její atraktivní polohou v srdci Evropy, jako i oblíbeností mezi zahraničními návštěvníky, kteří donedávna táhli poptávku po luxusním zboží ,“ říká Tomáš Beránek, Head of Retail ze společnosti CBRE. Historické památky v úzkém centru Prahy jsou propojené hlavními nákupními třídami a zabezpečují tak přirozený tok potenciálních zákazníků.
V minulosti táhli poptávku z velké části právě turisti, zpočátku z Ruska, postupně pak přibývala asijská klientela. Nicméně tento trend se obrací a Češi, kteří si v posledních letech na luxus začali navykat, teď tvoří téměř polovinu poptávky.
Luxusní značky v ČR od roku 2010
- Boucheron
- Agent Provocateur
- Fendi
- Bulgari
- Dolce Gabbana
- Carollinum (Rolex)
- Tiffany & Co.
- Jimmy Choo
- Tod’s
- Zenith
- Tombolini
- Moncler
- Brioni
Některé značky jako například Ralph Lauren, Chanel nebo Armani v ČR zatím chybí a předpokládáme, že budou na český trh postupně pronikat. „Čekají ale na ideální podmínky, včetně prostoru a místa, které si představují. Počkat tři roky nebo pět let pro ně není žádná doba,” přibližuje strategii luxusních značek na českém trhu Tomáš Beránek z CBRE.
Značky vyšší cenové kategorie v ČR od roku 2010
- Crabtree & Evelyn
- Karen Millen
- Porsche Design
- Aeronautica Militare
- T.M.Lewin
- French Connection
- La Martina
- Michael Kors
- Minelli
- Peak Performance
- Kiehl’s Since 1851
- Sinéquanone
- Tosca Blu
- Woolrich
- Twin Set
Zdroj: CBRE Group
Praha, 22. července 2015