Na výrobě a instalaci POS materiálů se podílí celá řada subjektů. Vstupuje do ní mnoho osob na straně výrobce, klienta a prodejce.
Čím je projekt rozsáhlejší, tím vzrůstá pravděpodobnost, že se realizace neodehraje zcela hladce. Jak tedy zajistit, aby správa každého projektu byla efektivnější a přehlednější?
S odpovědí na tuto otázku se potýká mnoho firem, které využívají podporu v místě prodeje. Jednou z nich je i Budějovický Budvar, který každoročně realizuje řadu větších či menších projektů v oblasti POS propagace.
„Představme si, že chceme na prodejnách umístit přes stovku stojanů. Od chvíle, kdy je výrobce dokončí až po jejich instalaci v obchodě, se o projekt stará mnoho lidí. Naši obchodní zástupci domlouvají umístění, logistika stojany přepravuje, instalační týmy je montují. Na všechno dohlíží marketingové oddělení. Pokud chybí důkladná koordinace a přehled o stavu, mohou nastat komplikace,“ popisuje manažerka podpory prodeje Alžběta Eignerová.
Obecně většinou putuje řízení POS realizací chaoticky několika různými cestami – v tabulkách, seznamech, mnoha e‑mailech, nevyhovujících programech. Jenomže čím více kanálů, tím roste možnost, že se někde ztratí důležitá informace, zapadne termín nebo se dokonce dostane mimo kontrolu rozpočet. Následky nedostatečného přehledu se mohou projevit například v tom, že POS prostředky nebudou dostatečně využity, a to může vést k plýtvání a komplikacím, které si nikdo nepřeje.
In-store komunikační agentura DAGO přišla se softwarem, který jednotlivé fáze realizace integruje na jedno místo a v celém procesu vzniku, realizace a evidence zapojuje do jejich řízení všechny aktéry. „Chtěli jsme, aby informační systém zjednodušil a zpřehlednil efektivnost závozů, instalaci, a také následnou evidenci a správu. Klientům přináší ucelený přehled o všech jejich POS a na konci všeho je pak s mnohem větší jistotou spokojený maloobchodní i koncový zákazník,“ vysvětluje Lucie Michajlov, která vývoj softwaru zastřešuje společně s dalšími kolegy z DAGO.
Každý uživatel má svůj pohled
Dodavatel, zákazník, logistika i sklad jsou v systému on-line propojeni. Klient sleduje v reálném čase a on-line zakázku v každé fázi. Pomocí fotografií a poznámek od instalačních týmů vidí, že POS médium je umístěno ve správném stavu na správném místě, a v případě potřeby může jednoduchým zadáním v systému vyžádat nápravu. „Když se podaří udat objednané stojany během prvního dne, zákazník to okamžitě registruje v systému a ví, že musí doobjednat další,“ uvádí Lucie Michajlov příklad využití.
Na logistický software plně přešli i v Budvaru, a dokonce se na jeho tvorbě částečně podílí. „Díky tomu si ho můžeme vytvářet k potřebám nejen našim, ale i dalších potenciálních firem, které propagují své produkty v místě prodeje. Osvědčila se nám funkce takzvaných dashboardů, kde každý uživatel vidí v systému jen to, co potřebuje. Prakticky si to můžeme představit tak, že se obchodní zástupce zaměří na určitou prodejnu. Do systému zadá rozměry regálu a komponenty, které k němu potřebuje a nám se to v systému objeví jako návrh, který schválíme a opět v systému jednoduše zadáme k výrobě a dodání dodavateli,“ zmiňuje Alžběta Eignerová.
Napsat komentář