Henkel pokračuje v elektronizaci výměny dokladů, nově zapojil řetězec Lidl

Společnost Henkel a obchodní řetězec Lidl spolu nově komunikují přes EDI. V elektronických strukturovaných zprávách už si posílají faktury, brzy k nim přibudou také objednávky. Henkel, pod který patří například prací prášek Persil, spárovací hmota Ceresit nebo kosmetika Schwarzkopf, se tak významně přiblížil k tomu, aby 100 % jeho dokladů s odběrateli teklo přes EDI.

Elektronickou výměnu dokladů začaly Henkel a Lidl společně řešit v říjnu 2019. Dnes si prostřednictvím EDI posílají všechny faktury a na Slovensku také objednávky. V Česku půjdou první ostré EDI objednávky v průběhu dubna.

„Lidl byl poslední z našich velkých odběratelů, se kterým jsme EDI neměli zavedené. Tím, že se to teď podařilo, máme zapojené téměř všechny odběratele. Zbývají nám dva menší, se kterými je možnost využít službu Orion eFakturace od Gritu, kdy pošleme z našeho systému fakturu v EDI formátu a zákazník ji obdrží jako elektronicky podepsané PDF,“ uvádí Eva Malíková, EDI/ECR Project Manager ve firmě Henkel.

Zapojení Lidlu do EDI komunikace považuje za úspěch, ze kterého budou těžit obě firmy. „Nám pomohou především objednávky, Lidl zase nejvíce vytěží z faktur. My díky EDI rychleji zpracujeme objednávky, nedochází k záměně zboží, což je výhodou pro zákaznický servis. V Lidlu zase díky EDI fakturám nemusí doklady ručně přepisovat – faktura se jim automaticky načte a propíše do podnikového systému,“ pokračuje Malíková.

Samotnou implementaci považuje za bezproblémovou, čemuž napomohl jak speciální portál Lidlu, tak i podpora ze strany dodavatele EDI řešení, české firmy Grit. „Lidl má pro zavádění EDI s dodavateli vlastní portál, nazývá jej Self EDI Portal. Ten nás po registraci přehledně provedl celým procesem, přes všechna nastavení a testování správnosti dokladů až k ostrému startu. Oceňuji také podporu Gritu, který nám pomáhal zejména s technickými detaily,“ pochvaluje si Malíková.

Příklad Henkelu může být vzorem i pro ostatní dodavatele Lidlu, kteří by s řetězcem rádi komunikovali pomocí EDI. „Takový dodavatel se musí nejprve domluvit s Lidlem na registraci do Self EDI Portalu, ale po této registraci už je proces velmi rychlý. Například otestování správnosti dokladů je často otázkou jen pár hodin a důležitý je také přehled, který díky portálu nad celým zapojením máte. Jestliže by takový dodavatel potřeboval pomoci s nastavením, jsme samozřejmě k dispozici,“ dodává k tomu David Reichel, produktový manager řešení Orion EDI ve společnosti Grit.

Elektronizace výměny dokladů firmě Henkel nečekaně pomáhá i s aktuální situací, kdy se celý svět vyrovnává s epidemií koronaviru. „I když jsme všichni na homeoffice, na tok dokladů to nemá vliv. Víme ale o případech, kdy firmy musejí na svou pobočku přijmout třeba studentku, která pak s rouškou nebo respirátorem na recepci vyřizuje faktury,“ zakončuje Malíková.

 

Zdroj: Grit

Praha, 10. dubna 2020