
Mezi nadnárodními řetězci měly v Ústeckém kraji na konci května 2025 nejvíce prodejen v Ústeckém kraji prodejny Penny Market a Lidl.
Exkluzivní přehled obchodní sítě, který pro Retail News připravuje společnost GfK-NIQ, nás v letním pokračování čtrnáctidílného seriálu zavede do Ústeckého kraje. V zářijovém vydání se podíváme do Libereckého kraje.
Ústecký kraj má sedm okresů, pět příhraničních s osídlením typicky ve větších městech (Děčín, Ústí nad Labem, Teplice, Most a Chomutov) a dva vnitrozemské (Litoměřice a Louny) s vyšším podílem venkovského osídlení. To vše ovlivňuje rozvoj maloobchodní sítě. V současné době figuruje dle čerstvého výzkumu společnosti NIQ-GfK v celém Ústeckém kraji 770 řetězených potravinářských prodejen, z toho je 21 % prodejen nadnárodních řetězců a 79 % prodejen lokálních sítí a aliancí. Nejvíce prodejen potravin je umístěno ve velkých okresech Děčín a Litoměřice, nejméně v okresech Ústí nad Labem a Most – malých okresech, ve kterých dominují velká města bez výraznějšího zázemí.
Mezi nadnárodními řetězci měly na konci května 2025 nejvíce prodejen v Ústeckém kraji prodejny Penny Market a Lidl. Největší počet prodejen nadnárodních potravinářských řetězců je umístěn v okrese Teplice. Mezi lokálními aliancemi disponuje v tomto regionu nejvíce prodejnami maloobchodní síť Partner (247 prodejen), následuje Bala (123) a Eso Market (75). V kraji je evidováno 56 družstevních prodejen, až na výjimky spravované Jednotami se sídlem v Podbořanech či v Rakovníku. Nejvíce prodejen malých aliancí je v provozu ve vnitřních okresech Louny a Litoměřice.
Za posledních šest let stoupl rozsah prodejní plochy prodejen nadnárodních potravinářských řetězců v Ústeckém kraji dle společnosti GfK-NIQ pouze o 8 %. Na konci roku 2024 dosahoval rozsah prodejních ploch relevantních prodejen hodnoty necelých 230 tisíc m2. V letech 2018 až 2020 byl rozsah prodejních ploch potravinářských řetězců prakticky neměnný, v posledních čtyřech letech se zrychlil, v roce 2024 došlo ke zvýšení rozsahu prodejních ploch o více než 2 %.
Celkově nejvyšší rozsah prodejních ploch prodejen potravinářských řetězců v rámci Ústeckého kraje byl k 31. květnu 2025 rozmístěn v okresu Chomutov, nejméně v okresu Louny. Také v přepočtu na 1 000 obyvatel byl nejsilnější okres Chomutov, nejslabší byly naopak okresy Litoměřice a Louny.
Analýza GfK-NIQ ukázala, že ve všech okresech Ústeckého kraje z hlediska rozsahu prodejních ploch dominují hypermarkety, nejvíce v okrese Most. Druhé místo zaujímají diskontní prodejny, podíl supermarketů je naopak poměrně nízký, nejvyšší v okrese Děčín.
Napsat komentář