Komerční článek

Změní generativní umělá inteligence zážitky z nakupování, jak tvrdí někteří odborníci?

Zákazníci a prodejci, kteří se zapojili do 16. výroční studie Global Shopper Study, doufají, že ano, a vývojáři AI si to myslí také.

Nenechte se mýlit: umělá inteligence je již delší dobu součástí maloobchodních operací a pomáhá se vším, od plánování nákupu až po jeho doporučení zákazníkovi. Ale až donedávna se o roli AI v maloobchodě přímo nemluvilo. Nyní, když už generativní umělá inteligence upoutala pozornost samotných spotřebitelů, chce každý vědět, zda tento druh umělé inteligence změní svět – anebo alespoň zážitek z nakupování.

Pokud se spotřebitelé zařídí po svém, budou zaměstnanci obchodů v nadcházejících měsících mnohem lépe vybaveni k tomu, aby jim v nakupování pomohli. Tři čtvrtiny spotřebitelů, kteří se zapojili do 16. výroční globální studie zákazníků společnosti Zebra, uvedly, že by si odnesli lepší zážitek z nakupování, pokud obchod používá nejnovější technologie, které jim v něm pomáhají. Abychom byli spravedliví, prodejci s tím souhlasí. Téměř osm z 10 prodejců má v současné době pocit, že zákazníci vědí o dění v jejich obchodech více než oni sami!

Možná to je důvod, proč většina maloobchodníků plánuje brzké investice do AI. Sedmdesát pět procent zaměstnanců věří, že mohou poskytnout lepší zákaznickou zkušenost, pokud budou schopni používat generativní AI neboli „gen AI“. O něco více respondentů – 78 % – má stejný názor na jakékoli nástroje technologie strojového učení AI.

Splní se všem jejich přání? Myslíme si, že ano.

Když se začnete ptát, jak vaši kolegové používají umělou inteligenci, nebo jak byste ji mohli používat vy k optimalizaci zásob, zapojení spolupracovníků a zvýšení zákaznické zkušenosti, ujistěte se, že rozumíte tomu, jaký typ umělé inteligence se používá..

Věříme, že gen AI dostojí současné pozornosti, pokud (a pouze pokud) vy i my budeme spolupracovat s dalšími odborníky na AI a maloobchodu/CPG, včetně zákazníků a prodejců. Jakmile budeme vědět, co chtějí dělat, bude pro nás snazší provést správné změny a přijmout správná opatření.

Různé typy umělé inteligence mohou hladce spolupracovat na poskytování informací, které vy a vaši spolupracovníci potřebujete k poskytování nákupních zážitků požadovaných zákazníky. Umělá inteligence například dokáže rozpoznat, když se něco vyprodá a chybí to v regálu, ale daná prodejna to má k dispozici na skladu. Poté může hlasový asistent (který využívá gen AI) vytvořit úkol a říct o něm konkrétnímu prodavači. Ten pak může vzít zboží ze skladu a doplnit ho do regálu, aby bylo zákazníkům k dispozici. Nebo je-li položka zcela vyprodaná, může tato informace přejít přímo do objednávkového systému a chybějící zboží objednat od dodavatele.

Tak či tak, signály systému Vision AI by mohly být automaticky přiváděny do inventárního/objednávkového/plánovacího systému, takže máte vždy přesný přehled o tom, co je nebo není skladem, kam se zboží přemísťuje atd. Tato data spolu s dalšími daty, které AI dokáže zpracovat (např. hraje se dnes fotbal?), pomáhá plánovačům a manažerům jednat na základě přesnějších předpovědí prognóz založených na denní době a místních událostech.

Navíc, když jsme nyní ukázali, že gen AI může fungovat na zařízeních Zebra, můžeme se začít zabývat tím, jak jinak by mohla být gen AI použita k instruování prodejců i nakupujících při výběru zboží, kontrole cen a dalších úkonech.

Jakmile dáme na první místo potřeby ostatních, pak bude jasné, co musíme (společně) udělat, abychom zákazníkům dali to, co chtějí, a zajistili, že dostanete to, co chcete, což předpokládám, že jsou spokojenější zákazníci – což vede k většímu počtu nákupů a jistotě práce, protože vaše značka se stává základem trhu.

www.zebra.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.