Máj Národní: Obchod ustoupil zábavě

Ikonická, památkově chráněná budova obchodního domu Máj na rohu Národní a Spálené ulice v Praze, dnes Máj Národní, začala psát novou kapitolu své historie.

Při otevření v dubnu 1975 bylo v obchodním domě 10 700 m2 prodejních ploch, 3 930 m2 skladových ploch a pracovalo zde 923 prodavaček a prodavačů. Šlo o 2. největší obchodní dům v Praze, dostal proto název 02, ovšem z původního plánovaného nápisu Prior 02 se zrodil nápis 30 Vítězných let, následně byl přejmenován na Máj.

Vlastníkem objektu bývalého obchodního domu Máj je od začátku roku 2019 developerská společnost Amadeus Real Estate. Během dvouleté rekonstrukce se původní monofunkční obchodní dům od architektů Martina Rajniše a Johnyho Eislera proměnil v centrum zábavy, her a zážitků. Na ploše přes 17 tis. m2 vznikl v srdci Prahy unikátní prostor s pestrou nabídkou především zábavy a gastronomie. Celková investice do koupi budovy a její rekonstrukce byla 4,5 mld. Kč. Hlavním architektem renovace je AGE project.

9 pater zážitků a zábavy

V prvním podzemním patře je k dispozici prodejna Tesco v nové podobě. 1. a 2. patro obsadí nájemci v kategoriích restaurace, kavárny, drogerie Rossmann, květinářství, doplňky atd. Foodhall nabídne přibližně 750 míst k sezení a pestrý sortiment rychlého i klasického občerstvení v režii značek Popeyes, Burger King, Banh-mi, Prima bašta, Misushi, Amerikanos a dalších.

O patra zasvěcená zábavě, kultuře a vzdělávání se postarala společnost Infinite Expirience Prague. Ve 3. a 4. patře se nachází Levels. Na milovníky her každého věku tu čekají stovky arkádovek, nejmodernější závodní simulátory, minigolf, šipky či billiard. Kromě zábavy a zážitků se návštěvníci mohou těšit také na gastronomické zážitky a unikátní drinky.

Lvíčkov, svět nekonečné zábavy pro malé děti a jejich rodiče v největším rodinném zábavním parku v centru Prahy, se otevřel v 5. patře. Cestu časem zpátky do historie od podzimu 2024 v 6. patře nabídne expozice Back in Time, cesta časem do historie Prahy, která se ještě dokončuje.

Na fanoušky superhrdinů čeká zážitkový obchod Heroes Park v 7. patře, kde si užijí vzrušení, zábavu a dobrodružství se svými oblíbenými hrdiny.

Ve Fly Vista v 8. patře gastronomický zážitek umocní nezapomenutelná atmosféra, nepřekonatelný výběr šampaňských vín a jedinečné výhledy na Prahu. V celé své kráse si každý prohlédne Prahu jako na dlani také z vyhlídkové terasy Fly Vista v 9. patře – z nejvyšší 360° panoramatické terasy v centru metropole, 40 metrů nad zemí.

Fasádu zdobí motýlí Spitfiry

Výraznou novinkou jsou plastiky motýlů od Davida Černého umístěné na fasádě, zatím na rok. Dílo, které vyvolalo polemiku odborníků i veřejnosti, v sobě nese mnoho symbolů a poselství. Oslavuje československé stíhací piloty, hrdiny, kteří během 2. světové války sloužili u operačních perutí RAF. V chodníku před Májem je vsazeno 359 drobných siluet stíhacích letounů vytvořených z dlažebních kostek, protože stíhačů bylo právě 359. Motýli symbolizují mír, Spitfire je symbolem zbraně, války.

 

Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 7-8.2024…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.