Zákazník prodejen pet food je čím dál náročnější

„Majitelé stále více dbají na vyváženou stravu svých mazlíčků. Ve výběru krmiv se odráží snaha o udržitelnost, a to nejen v podobě využívaných obalů, ale také v kvalitě a lokálnosti vstupních surovin,“ říká Luboš Rejchrt, jednatel a COO Plaček Group.

Společnost Plaček Group provozuje v současné době v Česku 193 prodejen Super zoo. V rámci holdingu Plaček Group se blíží k číslu 400, kdy se jedná o celkový počet prodejen Super zoo v ČR a na Slovensku, Dino zoo v Lotyšku a Kakadu zoo v Polsku.

V letošním roce získalo Super zoo ocenění Mastercard Obchodník roku v kategorii pro chovatele. Zvítězili jste v soutěži ShopRoku 2023 v kategorii Hobby. Jaké ambice máte v tomto směru pro letošní rok?

Již 10 let pravidelně obhajujeme ocenění Superbrands, což nás motivuje neustále držet nastavenou laťku na nejvyšší úrovni a přinášet stále nové podněty, abychom se v konkurenci značek na trhu drželi na nejvyšších stupních. Z toho máme opravdu velkou radost.

Dále jsme letos poprvé obdrželi ocenění od společnosti Deloitte Best Managed Companies. Tento program staví na osvědčené globální metodice Deloitte, která hodnotí kvalitu řízení firmy a managementu v následujících oblastech: strategické směřování, produktivita a inovace, firemní kultura, struktura řízení a finanční výkonnost. V době, kdy naše skupina prochází transformací, je toto ocenění potvrzením správně nastavené cesty.

Češi jsou milovníci zvířat a do svých mazlíčků neváhají investovat. Projevila se na tomto přístupu ekonomická krize?

Češi berou své mazlíčky jako členy rodiny, a tak k nim i přistupují. Chtějí jim dopřát to nejlepší a na svých nákupech a na kvalitě nešetří. V Super zoo jsme nezaznamenali, že by měla ekonomická krize dopad na segment chovatelství. Podle dat jsou naše tržby meziročně o 13,6 % vyšší.

Pozorujeme, že se čím dál více stávají oblíbenější holistická krmiva, která jsou komplexní a neobsahují obiloviny. V reakci na tento trend jsme v loňském roce uvedli naši značku ultraprémiového krmiva Elbeville, které se vyrábí z lokálních surovin.

Český trh je trhem akčních prodejů a promocí. Na jaké nabídky zákazník nejlépe reaguje v sortimentu pet food?

Naši věrní zákazníci jsou členy klubu family, ve kterém najdou výhodné nabídky. Tento věrnostní program je propojen také s mobilní aplikací Super zoo, se kterou zákazníci mnohdy ušetří ještě více díky speciálním slevovým kódům. Zákazníkům taktéž každý měsíc přinášíme zajímavé akční nabídky v podobě slev a dárků ve všech kategoriích. Nejoblíbenější jsou však plošné slevy na celý nákup, které nabízíme v rámci slevových týdnů Super week minimálně jednou za kvartál. Největší poptávka je samozřejmě po krmivech, pamlscích a stelivech pro kočky.

Trendem i v oblasti pet food jsou privátní značky. Kolik privátních značek má ve svém portfoliu Super zoo?

Jedním z hlavních pilířů Super zoo je široká nabídka sortimentu a portfolio kvalitních produktů vlastních značek. Během let v tomto segmentu a naslouchání trhu se naše nabídka privátních značek značně rozrostla. Patří mezi ně značky krmiva Ontario, Prospera Plus, Rasco Premium, Nature Land a nejnovější značka ultraprémiového holistického krmiva Elbeville. V portfoliu vlastních značek myslíme ale i na hračky, doplňky a příslušenství pro chovatele, které v našem sortimentu naleznete pod názvy Epic Pet, Aqua Excellent, Magic Cat, Dog Fantasy, Small Animals, Bird Jewel, Dentosaurus a Repti Planet.

Našim cílem je, abychom ve všech segmentech měli zastoupení vlastních značek. A to ať už jde o krmiva nebo chovatelské potřeby. V tuto chvíli mohou naše značky nakupovat majitelé psů, koček, drobných savců, terarijních zvířat, rybiček i ptáků.

Chystáte v letošním roce nějaké sortimentní novinky?

V letošním roce uvedeme zbrusu novou řadu krmiva Prospera Plus pro kočky. Za tímto krmivem se opět skrývá několikaletý vývoj receptur, testování a ladění tak, aby kočky dostaly to nejlepší, co můžeme na trh v tomto segmentu přinést. Dále je naším pravidlem, že se snažíme obměnit každoročně 10 % sortimentu napříč všemi kategoriemi, takže si naši zákazníci vždy přijdou na své a mají důvod naše obchody stále dokola navštěvovat.

V Super zoo se daří propojovat kamenné prodejny, e-shop a formu prodeje 24/7. Která z těchto forem se v současné době nejvíce rozvíjí?

Prodejny Super zoo stále otevíráme nejen po celé České republice, ale také na Slovensku. Chceme, aby se v nich zákazník cítil dobře a měl k dispozici odborný personál, který je vždy nápomocen s výběrem. Zároveň je naším cílem být zákazníkovi blíž, a proto jsme začali s otevíráním prodejen 24/7. V současné době také pracujeme na nové modernější podobě e-shopů celé skupiny Plaček. Do nových e-shopů implementujeme technologii, které zajistí výrazně rychlejší načítání webu. Novinkou bude také interaktivní pomocník, který zákazníkovi pomůže s výběrem. E-commerce je pro nás důležitou součástí prodeje a také výraznou komunikační linkou směrem k zákazníkovi.

Každý z těchto tří kanálů (prodejny, e-shop, režim 24/7) s sebou přináší své výhody pro zákazníka.

Prodejny 24/7 mají v České republice velký úspěch, aktuálně jich máme pět. Naši zákaznici je využívají, když nemají přes den čas pro svého mazlíčka nakoupit. Výhodou je také možnost nákupu během svátků. Nové prodejny v tomto režimu chystáme, ale prozatím si necháme pro sebe, kdy a kde budou otevřeny.

Co by měla moderní prodejna pet food zákazníkovi nabídnout, aby uspěla v konkurenci?

Důležitá je nejen široká nabídka sortimentu, ale také vzhled prodejny. Je známo, že zákazník nakupuje očima a není tomu tak jen v segmentu potravin, ale i u nás v chovatelství. Majitel chce mazlíčkovi dopřát to nejlepší, a tak je důležité, aby viděl, že u nás najde přesně to, co potřebuje.

Prodejny Super zoo prošly celkovým rebrandingem, kdy došlo k novému uchopení a představení firemní identity. Prodejny jsou světlé a nabízí dostatek prostotu pro nákup s mazlíčkem nebo např. s kočárkem. V naší největší prodejně na Zličíně máme i relax zónu s pohovkami přímo u široké expozice akvaristiky. Zákazník si tak může na prodejně posedět a nechat se fascinovat podvodním světem.

Když se zákazník podívá na webovou stránku Super zoo, kromě nabídky sortimentu najde i nabídku z oblasti péče o domácí mazlíčky nebo kontakt na veterináře. To je ta cesta?

Zákazníkům chceme nabídnout nejen kvalitní sortiment chovatelských potřeb, ale také služeb pro mazlíčky. Z tohoto důvodu jsme v roce 2022 otevřeli veterinární ordinaci na pražské prodejně v NC Štěrboholy. Jedná se o unikátní koncept shop-in-shop ordinace, která je součástí prodejny Super zoo. Zákazník tak může vyřešit nejen návštěvu veterináře, ale také nákup nezbytností pro svého mazlíčka.

Stejně tak chceme, aby se mazlíčci cítili dobře, a proto jsme otevřeli již sedm grooming salonů, ve kterých nabízíme služby, jako je koupání, vyčesávání, čištění uší a stříhání drápků.

Naším cílem je, aby dostávali domácí mazlíčci co nejlepší péči, proto nabízíme široké spektrum služeb. Spokojený mazlíček znamená spokojeného majitele a naopak. Důležité pro nás je poskytovat skvělý zákaznický servis na prodejnách – personál je kvalifikovaný a zákazníkům poradí i pomůže s výběrem produktu, který je vhodný pro konkrétního mazlíčka.

Zákazník chce prodejnu s plnými regály a doručení z e-shopu nejlépe obratem. Z kolika míst po Česku prodejny zásobujete?

Hlavní a jediný sklad máme v Poděbradech, aktuálně kvůli silné expanzi naší skupiny prošel modernizací a rozšířením – celková plocha se navýšila na 25 000 m2 a paletové pozice dosahují čísla 40 tisíc. Zároveň probíhají přípravy na implementaci nového moderního softwaru WMS. Logistice věnujeme velkou pozornost, a i zde využíváme moderní řídící systémy, protože to samozřejmě pro nás znamená vyšší efektivitu.

 

Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 6.2024…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.