Technologie poskytnou více času na péči o zákazníka

V době, kdy digitální evoluce nabírá na rychlosti, je klíčové držet krok s nejnovějšími trendy a technologiemi. Pro maloobchod, velkoobchod a e-commerce to platí bez výjimky.

Den nabitý těmi nejnovějšími informacemi, daty a případovými studiemi nabídne konference Retail in Detail: Digitech z produkce společnosti Blue Events. V pražském Clarion hotelu se 18. října sejdou přední zástupci tuzemského maloobchodu, dodavatelé a technologové, aby s publikem sdíleli své čerstvé poznatky a zkušenosti.

Pavel Moravec zastupující Nestlé Česko, se ve svém vystoupení na konferenci Retail in Detail: Digitech zaměří na otázku, jak uspět u zákazníků v době dynamického digitálního vývoje. Spolu s Tomášem Tlučhořem, ředitelem datových služeb v GS1 Czech Republic, prozkoumají, jak se vyrovnat s komplexitou dodavatelského řetězce, a představí nové standardy, které mohou napomoci dodat skvělý produkt včas, bezchybně a se smysluplným on-line obsahem.

Jak umělá inteligence mění tvář maloobchodu? O tom bude mluvit Moa Bergstam, obchodní ředitelka v RELEX Promotions. Zaměří se na klíčovou roli promocí a jejich dopadu na chování spotřebitelů a ziskovost. Nabídne praktická řešení pro všechny, kteří chtějí transformovat své promoční strategie pomocí AI, lépe pochopit měnící se reakce spotřebitelů, identifikovat neefektivní kampaně a zlepšit tak svoji ziskovost a úspěch u zákazníků.

Digitalizace, analýza zákaznické zkušenosti, zvyšování rychlosti, flexibility a produktivity v provozu – to všechno by mělo vést k obchodním přínosům. Proti tomu všemu se ale objevuje nejistota: je to bezpečné, spolehlivé a odpovídá to všem povinným regulacím? Co vás může ohrozit a jak se s kybernetickými riziky vypořádat, aniž byste svůj byznys museli zpomalit? Odpovědi poskytne Ivan Svoboda, poradce kybernetické bezpečnosti v ANECT.

Příklady táhnou

Nevíte, jak ve firmě začít s digitalizací? Máte obavy, co na to řeknou vaši B2B partneři, zákazníci nebo jak se to dotkne zaměstnanců? Myslíte si, že máte příliš složité IT prostředí, které digitalizaci brání? Přemýšlíte, jak zvládnout změnu myšlení a připravenost zaměstnanců na nové příležitosti? Na konferenci budete mít jedinečnou příležitost poslechnout si prostřednictvím Marceliny Polok z L’Oréal Česká republika, a Jaroslava Kapouna, zakladatele společnosti monit, zkušenosti z obou perspektiv: dodavatele a klienta. Oba prozradí podrobnosti související s přípravou, nasazením a dlouholetou spoluprací v oblasti digitální automatizace, která pozitivně ovlivnila nejen obchodní tým.

Moderní obchodníci chtějí mít schopnost využívat všechny dostupné nástroje. Ale drtivé většině z nich to nevyjde, protože jejich data nejsou správná. Lukáš Baroch, Business Development Director v CEOS Data, a Daniel Mašek, obchodní analytik a odborník na maloobchod, nabídnou pět tipů, jak vaše data lépe a chytřeji využít a vyždímat z nich maximum.

Marek Růžička, CEO ve společnosti Bankovní identita, vás seznámí s využitím Bank iD v maloobchodu a představí zajímavé inovace v tomto odvětví. Bankovní identitu používají na každodenní bázi již více než tři miliony lidí. Jejím prostřednictvím přistupují ke službám státu i privátních poskytovatelů, kteří mají jistotu, s kým navazují obchodní vztah a uzavírají platné a závazné obchodní transakce. Maloobchod nezůstává pozadu a přináší i pro ostatní sektory zajímavé inovace. Jak fungují bezobslužné obchody v režimu 24/7 nebo automatické ověření věku pro prodej zboží s omezenou dostupností? Jsme připraveni na plošné využívání elektronických podpisů? A pomůže nám v něčem státem připravovaná elektronická občanka v mobilu? Příspěvek se pokusí na tyto otázky odpovědět a také sdílet úvahy o dalším rozvoji Bank iD.

Lékárny, sport i pet care

Digitalizace a automatizace už dávno nejsou trendy ani buzzwordy, ale nutnost. V rámci programu konference se účastníci dozvědí, jak k nim přistupovat v rámci jednotlivých článků maloobchodního dodavatelského řetězce.

Automatizace a robotizace v on-line distribuci potravin bude tématem prezentace Pavla Todta, COO v Rohlik.cz. Představí nám možnosti automatizace procesů v on-line obchodech s potravinami a nastíní, jak to může pozitivně ovlivnit kvalitu zákaznického servisu. Jan Matějů, Founder & CEO v Outfindo, nás zavede do světa produktových průvodců v e-commerce a jak mohou pomoci zákazníkům najít to, co hledají.

Příspěvek Jaroslava Kypra, COO v Dr. Max Slovensko, nám představí, jak technologie a digitalizace dokážou ulehčit práci v moderní lékárně. Nedostatek personálu, nepřehledné skladové zásoby a různé administrativní činnosti v zázemí často neumožní, aby se lékárník efektivně věnoval zákazníkovi/pacientovi. Díky automatizaci procesů v zázemí a optimalizaci řízení skladu lze přitom získat mnohem větší časový prostor na komunikaci se zákazníkem.

František Gragor, jednatel & Chief Omnichannel Officer, Sportisimo, ukáže, jaké jsou hlavní trendy digitalizace v retailu a specificky v prodejnách sportovních oděvů a potřeb. Sportisimo se snaží efektivně propojovat a zlepšovat zákaznickou zkušenost v omnichannelu.  Podíváme se i na to, kam směruje zahraniční konkurence a jaká jsou zákaznická očekávaní.

Téma dále rozvine prezentace Luboše Rejchrta, COO v Plaček Pet Products, Technologické inovace významně rozšiřují možnosti způsobů nakupování. Jedním z nových trendů v maloobchodě je plně automatizovaná prodejna přístupná zákazníkům 24 hodin denně po 7 dní v týdnu. Prodejny Super Zoo jsou evropským unikátem, kde mohou zákazníci v režimu 24/7 nakoupit nejenom vše potřebné pro domácí mazlíčky, ale také samotná živá zvířata. Přednáška vás seznámí s výhodami i výzvami provozování takového typu prodejen.

Lukáš Huňka, zakladatel technologické platformy pro e-commerce Omnicado, a Oldřich Bajer, bývalý výkonný ředitel MallGroup, který do Omnicada investoval, nás provedou novou érou české e-commerce. Přiblíží, jak mohou rostoucí počet on-line tržišť, jako jsou Allegro nebo Kaufland, využít i tradiční firmy.

Celý maloobchod v jednom sále

Retail in Detail je série specializovaných konferencí, kterými chce Blue Events obsahově navazovat na výroční vrcholové setkání českého a středoevropského obchodu – Retail Summit. Akce Retail in Detail mají však komornější charakter, a umožňují tak lépe a podrobněji analyzovat a diskutovat momentální výzvy a potřeby v odvětví obchodu.

Retail in Detail: Digitech je určen pro všechny účastníky obchodního trhu, kteří mají ambici uspět, rozvíjet své podnikání, zlepšovat sebe, svoji firmu i tržní prostředí. Nezáleží přitom na velikosti či formě vlastnictví firmy, ani na tom, jestli operuje v kamenném či digitálním světě. Cílová skupina akce je podobná, jako na Retail Summitu 2023, kde byly technologie velkým tématem. Téměř polovinu tvoří manažeři z různých oblastí, ať už jde o prodej, distribuci nebo logistiku, zbytek pak top manažeři a ředitelé či jednatelé firem.

 

Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 10.2023…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.