Podzimní konference pro rozvoj vašeho byznysu

Společnost Blue Events chystá letos ještě šest konferencí pro top manažery a šéfy firem. Budou se věnovat trendům v oblasti HR, marketingu, nákupu, ale také práci s daty, technologiím v retailu a nově také generaci Z. První dvě konference Lidský kapitál a Brand Management už zveřejnily program. Retail News je mediálním partnerem konferencí.

Už 20. září odstartuje konferenční sezónu Blue Events akce Lidský kapitál určená hlavně těm, kdo jsou přímo odpovědní za agendu práce se zaměstnanci. Letošní program se týká toho, jak se mění potřeby lidí a firem. Tato akce dlouhodobě cílí na ty, kdo nevnímají zaměstnance pouze jako zdroje, což nám podprahově vnucuje samotný pojem „Human Resource“, ale jako dlouhodobou investici pro celkovou prosperitu firem. Příhodně k tématu se toto setkání koná v reprezentativních prostorách České národní banky.

Jsou vaši zaměstnanci spokojení?

O jakých tématech budou moci diskutovat účastníci konference Lidský kapitál 2023 se dvěma desítkami expertů? Jedním z nejsilnějších trendů, které hýbou světem personalistiky, je jednoznačně diverzita a inkluze. Konkrétně v českých a slovenských firmách toto téma však stále zůstává spíš jen na papíře. „Nadále se potýkáme s výrazným nedostatkem žen případně mladších lidí ve vedení firem. Přitom s nově schválenou evropskou legislativou, která se zaměřuje na zvyšování počtu žen v řídících orgánech velkých společností, by měly firmy začít řešit, jak diverzitu transparentně uvést do své praxe,“ říká Andrea Černá z poradenské společnosti Deloitte. Výsledky poslední studie na téma trendů v HR představí hned v úvodním příspěvku. Kompletní obrázek o trhu práce následně doplní svými daty analytik Tomáš Ervín Dombrovský ze společnosti LMC.

Samostatnou kapitolou jsou zaměstnanecké benefity. Podle průzkumu společnosti Sodexo si více než dvě třetiny českých personalistů myslí, že zaměstnanci v jejich firmě jsou s benefity spokojeni. „Totéž však tvrdí jen 44 procent zaměstnanců a pozorujeme, že celková spokojenost v posledních letech klesá,“ dodává Tereza Knířová, která má v Sodexo na starost marketing a komunikaci. S ohledem na post-covidovou zkušenost se nejžádanější benefity týkají zdraví, tedy zejména možnosti tzv. sick days a dorovnávání platu v případě nemoci. O tom, do jaké míry tuzemské firmy vycházejí těmto představám vstříc, řekne Tereza Knířová víc na zářijové konferenci.

Pomocná ruka ve školství i v dluzích

Jak mohou firmy pomoci transformovat české školy? Tuto otázku si jako svou misi stanovila nezisková organizace Učitel naživo. Jejím cílem je modernizovat české školství, vzdělávat učitele a ředitele škol tak, aby to přineslo pozitivní dopad na vzdělávání dětí. Ředitel organizace Martin Kozel představí v druhém programovém bloku konference svou vizi, jak propojovat zkušené lidi z byznysu s lidmi ze školství. „Ředitelé by měli mít kvalitní management a také personalisty, v praxi si však administrativu i nábor řeší sami, natož aby měli čas své stávající zaměstnance nějak rozvíjet,“ říká Martin Kozel. Zároveň se Učitel naživo snaží mezioborově propojovat školství a zkušené lidi z byznysu, kteří chtějí změnit profesní směr.

Dále nebudou chybět ani příspěvky týkající se efektivního využívání technologií i jejich odvrácené strany v podobě kyberbezpečnosti nebo technostresu. Mezi dalšími řečníky se představí mj. zástupci společností O2, Nestlé, IKEA nebo Mendelovy univerzity Brno.

Marketing bez důkazů?

Začátek října bude letos opět patřit „svátku marketingu“. Největší konference o značkách Brand Management se koná 3. října v Cubex Centru Praha. Vloni se na ni registrovalo 534 účastníků a 29 % z nich byli zástupci vedení firem. Vyprodáno bylo už dva týdny před akcí.

V nepřehledném světě dnešního marketingu potřebujete spolehlivý radar. Konference Brand Management 2023 slibuje, že pomůže nastavit marketing ve firmách správným směrem. Dozvíte se, jak lépe sledovat zdraví značek a efektivitu marketingu, jak využívat sílu symbolů a podvědomí, jak komunikovat se zákazníky pod 30, co funguje ve video kampaních či jak řešit employer branding.

Letos Blue Events pozvalo do Prahy hned čtyři zahraniční osobnosti, aby se s publikem podělili o důkazy o tom, co dnes skutečně funguje. Vůbec poprvé se na jednom pódiu sejdou Jenni Romaniuk z australského Ehrenberg Bass Institute a Les Binet z věhlasné britské agentury adam&eveDDB. Oba patří k nejcitovanějším autoritám v marketingu a s jejich prací už jste se nepochybně setkali v nejedné marketingové prezentaci. Ještě nikdy ale nevystupovali společně. Díky Blue Events se dali dohromady, aby nabídli ucelený pohled na dnešní výzvy marketérů. Spojí se tak dvě vlivné školy efektivního marketingu a vice různých úhlů pohledu: akademický a praktický, marketingový a reklamní, strategický a komunikační, klientský a agenturní.

Jenni Romaniuk je expertkou na hodnotu značky, mentální dostupnost, metriky zdraví značky, efektivitu reklamy, symboly značky, WOM a roli loajality a růstu. Les Binet je odborníkem na efektivitu a hodnocení marketingu a za poslední 30 let naplánoval nespočet kampaní, které měly výjimečné výsledky.

Silná zahraniční účast

Z Londýna přijede na Brand Management dále Rodney Collins z vedení agenturní skupiny McCann Worldgroup, který přijede odprezentovat klíčové závěry obsáhlé studie nazvané „Pravda o nové Evropě“. Čerpá z dat z 16 trhů a více než 27 000 rozhovorů a poskytuje nové poznatky a zároveň identifikuje výzvy a příležitosti jak pro budoucnost Evropy, tak pro značky působící v tomto regionu.

Realitě employer brandingu se bude věnovat Daniel Bradáč ze slovenské Generations Branding Agency. Proč zaměstnanci vnímají hrdost a kvalitu vlastní značky rozdílně? Jaká interní komunikace funguje? Proč nejdou leadership a homeoffice dohromady? Jak to udělat, aby dva tisíce lidí za dva měsíce přijali zásadní změny ve firmě? To jsou otázky, na které tento známý slovenský poradce firem odpoví na základě zkušeností s budováním značek ve více než čtyřiceti firmách.

Najděte si vaši modrou tašku

V programu se objeví také několik zástupců vedení marketingu významných značek. Jednou z nich je Myriam Ruffo, obchodní manažerka IKEA pro Česko, Maďarsko a Slovensko. Je odpovědná za všechny obchodní funkce, zejména za pozici značky a zlepšování multikanálové zákaznické zkušenosti. V programu se podělí o to, jak IKEA uvažuje o výzvách a strategiích udržování konzistence značky, důležitosti jednoduchosti v brandingu. „Každá značka má svou modrou tašku, která čeká na to, až ji někdo objeví,“ říká Myriam s tím, že oblast symbolů značky má klíčovou roli v brandingu, protože může vyvolat okamžité rozpoznání značky a odlišit vás na přeplněném trhu.

Závěr konference bude patřit velké panelové diskuzi na téma „Konec marketingových mýtů v Čechách“ vedená Miroslavem Králem (Marketup). Účastní se jí top marketéři Veronika Hořáková (Plzeňský Prazdroj), Tereza Dušková (Dr.Max), Jakub Petřina (PPF Group) a Štefan Sarvaš (Mars).

 

Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 09.2023…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.