Technologie pro retail: Díky pohybovým senzorům a AI nabízí prodejny více služeb pro zákazníky. EHI letos již pošestnácté vybírala vítěze cen reta. Slavnostní předání cen proběhlo v rámci veletrhu EuroShop 2023.
Tři rovnocenní vítězové byli oceněni v každé z následujících pěti kategorií: Nejlepší zákaznická zkušenost, Nejlepší podnikové řešení, Nejlepší instore řešení, Nejlepší řešení Connected Retail a Nejlepší aplikace pro AI a robotiku.
Kategorie: Nejlepší zákaznická zkušenost
Toto ocenění se uděluje obchodníkům, kteří zavedli metody a technologie orientované na budoucnost, aby dále zvýšili loajalitu a spokojenost zákazníků. Letošní výherci ocenění jsou:
COOP
Společnost využívá informace o nákupu pro individuální doporučení produktů na webu prostřednictvím zákaznické karty z věrnostního programu „Coop Supercard“. Kromě toho v polovině roku 2022 společnost představila „Mein Coop“, osobní online supermarket, kde zákazníci mohou najít své oblíbené produkty prostřednictvím cílené konfigurace.
Telefónica
Kampaň „Visible Net“ propaguje 5G síť O2, hlavní značky společnosti Telefónica Germany. Telefónica v této souvislosti předělala výlohu prodejny O2 v Berlíně na poloprůhlednou LED stěnu. Pohybové čidlo a program speciálně vyvinutý pro tento účel rozpoznává kolemjdoucí a automaticky jim umožňuje komunikovat se sítí 5G, přičemž síťové linky sledují jejich kroky nebo se zastaví, když tak učiní.
Carrefour
Francouzský Carrefour představil technologii snímání pohybu, kdy pohybový senzor detekuje volné zboží, jako je ovoce. Pokud je požadované zboží odebráno z police, snímač pohybu přenese kód PLU na váhu. Zákazníkovi stačí nákup potvrdit na displeji váhy a poté si mohou požadované množství zakoupit bez obalu. Toto řešení umožňuje společnosti snížit chyby při výběru a plýtvání produktem a zjednodušit proces vážení.
Kategorie: Nejlepší podnikové řešení
V této kategorii jsou oceněny maloobchodní společnosti, které zvýšily svou efektivitu vývojem a implementací inovativních systémů a technologií. Výherci ocenění jsou:
Bizim Toptan
Turecký velkoobchod Bizim Toptan nabízí doručení a Click & Collect prostřednictvím své domovské stránky. Společně s partnery projektu Obase a Microsoft implementovala firma data-driven forecasting system, který je založen na strojových algoritmech a rozhoduje o stavu zásob. Jedním z cílů je přesně předpovědět, po kterých produktech je obzvláště vysoká poptávka. Kromě toho by měly být lépe předvídány plánované aktivity pro zvláštní příležitosti, jako je začátek školy nebo ramadán.
Schwarz IT
Schwarz IT nainstalovala platformu Parsifal AI společnosti G2K Group pro zjednodušení IT infrastruktury společností skupiny Schwarz. Cílem je spojit četná, rozdílná a izolovaná jednotlivá řešení. Platforma spojuje všechny různé technologie a případy použití v jednom rozhraní, což umožňuje standardizované mezinárodní zavádění projektů. Případy použití lze „zapnout nebo vypnout“ pro jednotlivé sektory v závislosti na místních požadavcích.
Esprit
Prodejce módy Esprit vyvinul online softwarové řešení pro své maloobchodní prodejny v Evropě. Systém správy zboží v obchodě v reálném čase mapuje mimo jiné příchozí a odchozí zboží, řízení zásob a změny cen. Příslušná data jsou odesílána do databáze, která v reálném čase spojuje POS transakce a informace o zásobách. Řešení pomohlo zefektivnit procesy v prodejně a snížit množství papíru používaného v prodejně přibližně o 50 %.
Kategorie: Nejlepší instore řešení
V této kategorii dokázaly přesvědčit maloobchodní společnosti, které dosáhly prokazatelné provozní přidané hodnoty využitím technologie na POS. Výherci ocenění jsou:
Edeka Aschoff
Společně s technologickým partnerem KBST a partnerem Expresso představila Edeka Aschoff digitální nákupní košík „SmartShopper“. Vozík je vybaven tabletem. S přidruženým snímačem čárových kódů mohou zákazníci přidávat zboží do svého nákupního seznamu. Pro platbu si uživatelé vygenerují QR kód na zařízení a naskenují jej u pokladny. Váha na nákupním košíku kontroluje položky. Inteligentní systém za ním rozpoznává hmotnost produktů pomocí algoritmu s přesností na dva gramy.
Adidas
Výrobce sportovního zboží Adidas společně s partnery projektu Sensormatic Solutions a Clickit vyvinul pro prodejny dotykové body, které identifikují pohyby spotřebitelů z ulice, u výlohy nebo v určitých zónách prodejny. Sportovní prodejce by rád přesně porozuměl pohybu zákazníků, aby mohl hudbu a grafiku přizpůsobit chování zákazníků. Společnost by také ráda získala nové členy do benefitního programu „Adi-Club“.
Marks & Spencer
S ohledem na digitální zkušenosti zákazníků obnovil Marks & Spencer v rámci svého gastronomického konceptu možnosti objednávání. Základem objednávkového procesu je softwarové řešení od Givex, se kterým mohou zákazníci platit přes aplikaci. Diebold Nixdorf představil systém řízení kuchyně pro přípravu jídel. Kuchyň byla vybavena novým hardwarem. Po objednání si zákazníci odnesou ke stolu food tracker, aby obsluha mohla jídlo snadno doručit přímo hostovi.
Kategorie: Nejlepší řešení Connected Retail
Toto ocenění (dříve Omnichannel Solution) se uděluje maloobchodním společnostem, které modernizovaly svou IT infrastrukturu a propojily online a offline svět. Výherci ocenění jsou:
Edeka Digital
Edeka Digital implementovala cloudové řešení pro streamování a správu událostí pro streamování kmenových dat napříč jejich obchody a dodavatelským řetězcem. Platforma „PubSub+“ pomáhá obchodníkům s potravinami efektivněji distribuovat kmenová data v reálném čase napříč trhy, datovými centry a cloudovými službami. Detaily produktu z ERP systému jsou sloučeny se záznamy ze staršího systému a změny jsou předávány různým cílovým projektům.
Obchod s obuví Meyer
Společnost Schuhhaus Meyer společně se svým partnerem Scalerion představila cloudové řešení. S řešením stačí prodejci obuvi objednat u dodavatelů pouze odběr vzorků a může tak výrazně snížit náklady na skladování a manipulaci. Zákazníci si mohou zboží vyzkoušet na prodejně a objednat si ho domů pomocí QR kódu.
MediaMarktSaturn
Spolu s partnerem Coma vyvinul MediaMarktSaturn interní gamifikační platformu „LaLiga“, ve které mohou zaměstnanci z celého Německa a dalších zemí soutěžit jako tržní tým s ostatními trhy. Cílem je získat body prodejem produktů a služeb souvisejících s produkty, aby zvítězili nad ostatními obchody. Zúčastněné zaměstnance platforma motivuje, aby lépe porozuměli produktům a zvýšili kvalitu poradenství.
Kategorie: Nejlepší aplikace pro AI a robotiku
Oceňují se maloobchodní společnosti, které dokázaly zjednodušit, zrychlit nebo automatizovat maloobchodní procesy pomocí aplikací z oblasti umělé inteligence a robotiky. Letošními výherci ocenění jsou:
Aldi Nord
První prodejna Aldi Nord bez pokladen v Utrechtu využívá technologii počítačového vidění a nevyžaduje klasické platební terminály ani samoobslužnou pokladnu. Umožňuje to technologie AI a aplikace: senzory na policích a kamery na stropě zaznamenávají všechny pohyby produktů a přiřazují je zákazníkovi – v souladu se všemi standardy ochrany dat. Při vstupu do prodejny se zákazníci odbavují pomocí QR kódu. Technologickým partnerem je Trigo.
Skupina Compass
Compass Group vyvinula autonomní pokladnu pro svůj obchod s potravinami „Market x Flutter“ s partnerem Aifi. Prodejna nabízí čerstvá jídla, nápoje a cukrovinky. Zákazníci se přihlašují pomocí QR kódu u vchodu. Kamerová technologie využívající AI nepoužívá rozpoznávání obličeje. Místo toho vytváří pro zákazníky virtuální avatary. Při odchodu z prodejny automaticky obdrží účtenku na mobilní telefon.
Shufersal
Izraelský prodejce potravin Shufersal představil zařízení na bázi umělé inteligence, které lze připevnit na jakýkoli typ nákupního vozíku. Nástroj automaticky detekuje přidané nebo odebrané položky. Na obrazovce se zobrazí souhrn produktů, speciální nabídky a ceny. Zařízení také umožňuje uživatelům nezávislou kontrolu.
Napsat komentář