Investice v retailu pokračují

Největší světový veletrh vybavení prodejen EuroShop 2023 se letos vydařil. Díky pravidelnému tříletému cyklu „přeskočil“ koronavirové uzávěry a mohl se konat bez restrikcí v řádném termínu.

Od 26. února do 2. března 2023 se na tak výstavišti v Düsseldorfu představilo 1 830 vystavovatelů z 55 zemí, za kterými přicestovalo více než 81 000 odborných návštěvníků ze všech pěti kontinentů. Podíl návštěvníků z maloobchodu se zvýšil o 9 % na více než 50 %. 68 % návštěvníků přijelo ze zahraničí.

Celkem na EuroShop 2023 dorazili odborní návštěvníci ze 141 zemí, včetně regionů tak vzdálených, jako je Brazílie, Austrálie a Nový Zéland. „EuroShop opět prokázal svou mimořádnou pozici jako zdroj inspirace pro maloobchodní průmysl,“ říká Michael Gerling, předseda poradního výboru EuroShop a výkonný ředitel EHI Retail Institute. „Po třech těžkých letech jsou důležité investice do maloobchodu pro budoucí témata digitalizace, energetického managementu a udržitelnosti,“ shrnuje Gerling.

Česká republika měla na seznamu vystavovatelů dvanáct samostatně vystavujících firem. Řada dalších firem, které mají své pobočky v Česku, pak mělo své české zástupce na společných expozicích mateřských firem. Z celkem 1 827 vystavovatelů bylo 507 z Německa. Ze zahraničních vystavovatelů měla nejvyšší počet vystavujících firem Čína (200), Itálie (190) a Turecko (132).

Vše pro splnění požadavků zákazníků

Současní zákazníci nejsou jen onlinovou generací, ale rádi se ponoří do světa zkušeností ve stacionárních obchodech a nechají se ovlivňovat emocemi. Na druhou stranu se nechtějí obejít bez pohodlí, rychlosti a vysoké míry personalizace online nakupování, proto digitalizace nabrala obrovský rozmach téměř ve všech oblastech maloobchodu. EuroShop tuto transformaci jasně odrážel. Hlášky jako Smart Shopping, Connected Retail, Seamless Shopping nebo Customer Centricity byly na stáncích všudypřítomné.

Téma udržitelnost napříč obory

Jako červená nit všemi oblastmi letošního EuroShopu se táhlo rovněž téma udržitelnosti. Vystavovatelé dokazovali, že udržitelné vybavení obchodů nejen přispívá k ochraně klimatu, ale nabízí také spoustu podkladů pro příběhy, které zákazník vždy ocení, od inovativních, biologicky odbouratelných materiálů pro vybavení obchodů až po figuríny vyrobené ze surovin pocházejících z odpadu v oceánech. Kromě toho bylo v popředí téma energetických úspor, zejména v oblasti chladicích vitrín a osvětlení obchodů.

Součástí veletrhu byl rozsáhlý doprovodný program s přednáškami zaměřenými na praxi a příspěvky prezentující zajímavá a inovativní řešení.

Letošní ročník veletrhu EuroShop měl kromě ryze odborných témat ještě nikým nevyžádané téma, a to logistické. Klidný příjezd na výstaviště totiž zkomplikovaly hned dvě stávky. První nemilou komplikací byla stávka zaměstnanců letecké společnosti Eurowings a následně zrušené lety. Druhou pak stávka zaměstnanců veřejné dopravy v Düsseldorfu. Organizátoři veletrhu obratem zajistili kyvadlovou dopravu mezi centrem města a výstavištěm a v dalším dnu pak „zprovoznili“ linku metra směřující z centra města na výstaviště. V tomto směru si od všech účastníků a vystavovatelů zaslouží veletržní správa pochvalu za zvládnutí značně složité situace.

Příští veletrh EuroShop bude očekávat návštěvníky ve dnech 22. – 26. února 2026 v Düsseldorfu.

 

Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 03.2023…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.