Toaletní papír i kapesníčky preferují Češi bez parfemace

Produkty ze sortimentu papírové hygieny koupí alespoň jednou ročně téměř každá domácnost. Ta vloží zboží z této kategorie do košíku 30x ročně a utratí za ně přes 2000 Kč.

Do této kategorie řadíme toaletní papír, papírové kapesníky a utěrky, ubrousky, vatu, dámské hygienické potřeby (vložky, tampony), vlhčené ubrousky na tvář, ruce a intimní hygienu, dětské vlhčené ubrousky a pleny.

Toaletní papír nakupují české domácnosti častěji než jedenkrát měsíčně. Za jeden jeho nákup utratily v období květen 2021 až duben 2022 podle výsledků průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK v průměru 58 Kč. Nejpopulárnější je toaletní papír třívrstvý, který minimálně jednou koupilo 80 % domácností. České domácnosti stále častěji volí toaletní papír bez parfemace, uvedla pro Retail News Kateřina Králová, konzultantka Spotřebitelského panelu GfK.

Papírové a vatové zboží v nákupech českých domácností

Kuchyňské papírové utěrky koupí alespoň jednou ročně sedm domácností z deseti. Průměrná roční útrata jedné domácnosti činí 250 Kč a nejčastěji je nakoupí v diskontu.

Potřeby dámské hygieny, kam řadíme tampony, menstruační a slipové vložky, nakupuje více než polovina českých domácností. Průměrné výdaje jedné domácnosti činí 480 Kč za rok. Třetina výdajů na tyto produkty je alokována v drogeriích, následují hypermarkety.

Nejpopulárnější papírové kapesníčky jsou třívrstvé, těsně následované dvouvrstvými, které minulý rok alespoň jednou koupily více než tři pětiny domácností. České domácnosti vynaloží tři čtvrtiny výdajů za papírové kapesníky v papírovém boxu. Zároveň raději nakupují kapesníky bez parfemace, které se podílí na výdajích v kategorii 90 %.

Podle výsledků průzkumu společnosti Median, Market & Media & Lifestyle – TGI provedeném ve 3. kvartálu 2021 a 4. kvartálu 2021 používá papírové kapesníky 81,8 % domácností.

Nejvíce peněz utratíme v hypermarketech

Nejvíce peněz utratí domácnosti za papírové a vatové produkty v moderních nákupních formátech. Téměř jedna třetina je uskutečněna v hypermarketech, více než jedna pětina v diskontech, následují drogerie a supermarkety. Na internetu nakupuje papírové produkty 10 % domácností a na celkových výdajích má tento nákupní kanál 5% podíl.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 10.2022…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.