Jak dnes technologie pomáhají obchodníkům k větší efektivitě

Jak současné technologické možnosti již nyní pomáhají obchodním firmám lépe fungovat v době plné nových výzev?

Pořadatelé Retail Summitu, každoročního velkého setkání obchodního trhu, přicházejí 4. 10. 2022 s menší specializovanou akcí. Konference z cyklu „Retail in Detail“ od Blue Events nese podtitul „Digitech“ a zabývá se technologiemi pro efektivnější obchod. Lze optimálně propojit kamennou prodejnu s e-shopem? Jsou nová samoobslužná řešení či inovace v obchodních platbách efektivní? Jak zapojit technologie do každodenního provozu např. plánování prodejních prostorů i pracovních směn? A proč v retailu nepodcenit kyberbezpečnost?

Komplexní pohled na zákazníka a propojení kamenné prodejny a e-shopu představí v úvodu Pavel Špryňar, ředitel digitální agentury Deloitte Digital s bohatými zkušenosti s transformačními projekty. Konkrétní příklady propojení prodejních kanálů představí Lukáš Havlásek, Web & Innovations Director z Notino. Podobné téma ale z pohledu společnosti Makro Cash & Carry ČR odprezentuje Jiří Nehasil, který zde působí již 13. rokem, aktuálně jako Sales & Operations Director.

Jednoduché online platby i kyberbezpečnost

V rámci přibližování online a klasického retailu vždy musí přijít řeč i na téma plateb, které v online prostředí mají stále jisté rezervy. Pravidla hry mění letošní inovace v oblasti placení na internetu Click to Pay, která se mezi českými držiteli karet rychle prosazuje. „Přináší rychlejší, pohodlnější a bezpečnější placení kartami v on-linu pro všechny jejich držitele i obchodníky,“ říká další z řečníků Luděk Slouka ze společnosti Mastercard.

Bezpečnost v kyberprostoru je předpokladem pro podobná řešení, ale stále více i tématem sama o sobě. Počet kybernetických útoků výrazně roste a obchodníci jsou cílem zejména kvůli bohatým zásobám zákaznických dat. „Každý retailer vám přesně spočítá, jakou ztrátu pro jeho business představuje například hodinový výpadek e-shopu nebo nečekané zavření prodejny. Cenu zákaznických dat, a hlavně cenu za jejich ztrátu pro dlouhodobě budovanou značku už ale málokdo umí vyčíslit,“ upozorňuje další z řečníků Radek Šichtanc, ředitel útvaru Bezpečnosti ve společnosti O2.

Pokročilé technologie v prodejnách už nejsou sci-fi

Petr Kavánek ze společnosti Quant ve svém příspěvku vysvětlí, proč je zavedení „space planningu“ tou nejefektivnější cestou, jak dostatečně sjednotit sortiment a efektivně plánovat přestavby. Ve společnosti 4MAX zase často slyší, že Self Check Out nebo Scan&Go jsou jen pro velké potravinářské řetězce. Menší instalace přitom fungují. Někdy dokonce déle a lépe než ty, co se vám možná vybaví z velkých prodejen.

Také další řečníci se budou věnovat technologiím pro kamenný obchod. Své zkušenosti z praxe budou společně sdílet zástupce Albert Česká republika Petr Žídek a jeho kolega Karel Jelínek ze společnosti AristoTelos Workforce Management.

O digitálních cenovkách se v posledních letech hodně mluví, její zavádění v praxi má ale řadu úskalí. Málokdo má větší zkušenost s uváděním těchto systémů do provozu než Ján Herda ze společnosti N O V, která má za sebou více než milion nainstalovaných digitálních cenovek. Účastníci se dozvědí, jak může technologie elektronických cenovek posunout jejich byznys na vyšší úroveň, jak jednoduché je její zavedení a následné řízení, či jak dlouho doopravdy vydrží baterie. V programu organizátoři nezapomněli ani na pohled výrobce a dodavatele zboží. Odborník na retail Pavel Císař z Plzeňského Prazdroje má mj. zkušenosti z využití metriky pro sekundární vystavení zboží na prodejnách, která Prazdroji pomáhá lépe plnit potřeby koncových zákazníků.

Závěrečný blok je věnovaný debatě odborníků na technologie jak z řad obchodníků, tak ze specializovaných firem.

Více informací o konferenci Retail in Detail – Digitech 2022 najdete na webu.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 9.2022…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.